Skattkistan

Vårfint på balkongen.

 
När vi började städa & fixa på balkongen i söndags eftermiddag så var där ganska dött & trist. Tomma blomlådor och torkade kryddor i sina krukor. Inte vårfint precis.


Eftersom vintern var lång och kall dog även de ihärdigaste växter, mina fina pelargoner!


I lördags köpte vi penséer i lila, orange och lila/orange tillsammans på torget, dem planterades i blomlådor. Det lilla trädet på bilden är ett krusbärsträd, det ska tydligen ge frukt redan år ett :)


Lite färska örter köpte vi också, dem vågar jag dock inte ställa ut på balkongen ännu. Speciellt inte med tanke på att det kom snö i natt...

Det tog en liten stund & J dammsög och torkade av varenda liten yta, men bra blev det!

Blommorna trivs bra i sina lådor på den egentillverkade blomstertrappan. I den stora krukan på trähyllan står vår hallonbuske, hoppas den lever upp även i år.


Självklart blev det även lite nya pelargoner till fönstret mot köket. J tycker att pelargoner = tantblommor. Själv tycker jag att de är superfina!

bloglovin

#1 - Karin

himla fint du gör:)

#2 - Jennie

Karin: Tack vad kul att du gillar det :)

#3 - Linnea

Åh vilken mysig balkong! Superfint! Jag har med en hel del tantblommor.. ;-) Massor av pelargoner, egentligen för många. De finns på bild från förra sommaren! Jag önskar att vi hade tak på vår balkong på baksidan, det hade varit lättare att inreda då!

#4 - Sandra

Var med och tävla om biobiljetter till ECLIPSE! =)

http://sandrasvarld.webblogg.se/



Sandra :)

#5 - Mamma mina

God eftermiddag..Det var ett tag sedan.Skoj med inrednings bilder..kram

#6 - Ellinore Jonsson

va mysigt och fint du gjort det!

#7 - Erika

Så mysigt det ser ut =)

#8 - WALK IN MALIN

men så fantastiskt fint! wow! :)

#9 - Ninni [Foto & Vardag]

oj så läckert!! du har ingen före-bild?

var det bara typ ren betong innan?

verkligen kanonfint

#10 - Sandra

Jag skulle tveklöst kunna bo på din balkong.

#11 - £lli£

Men Åååå så vackert!!

bara gapa;)) helt i min smak!!



Hoppas nu det blir lite bättre väder så du får

njuta många, lååånga dagar här!!



KRAM!! =)

#12 - natalia

Men såå fint! Supermysigt ju!

Kom och gör min balkong fin med haha :)

#13 - MbyM - Sewing is what I love

Oh, så fruktansvärt fint ni har det!

Jag längtar tills jag kan sätta lite blommor att ha på vår balkong, känns dock som att de skulle frysa hos oss :P

#14 - Helen

Ah ser riktigt sweet ut! Duktig du är! (^_^)

Vill du kanske passa på att snygga upp min balkong också? ;-P Det kan behövas.

#15 - moa

Skit snyggt !!

#16 - Lina

Åh, vad mysigt och fint. Älskar stilen!!

#17 - Isabelle

Åh, vad fint det blev! Nästan så att jag själv vill ha en balkong nu :)

#18 - J

Åh jag vill oxå ha en sån mysig inglasad balkong! Den lixom är varm tidigare och senare än en öppen :) Vackert!

#19 - Malin

Åh Så mysigt! Vill göra i ordning på vår balkong också men den är så liten tyvärr!

#20 - Evin

Riktigt tjusigt hörrudu! :)

#21 - Malvaline

Vilken underbart mysig balkong, blir så avundsjuk :)

#22 - Linda

Jätte fint det blev:). Jag älskar pelargoner. Vill ha massor men min sambo måste heja mig många gånger om;).

#23 - Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Åh vad mysit! :D

#24 - tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Gud så tjusigt :)

#25 - Ms Mix

Den egentillverkade blomtrappan är fantastiskt snygg! Hur gjorde ni den?

#26 - Caroline

Men åh, vilken fin och mysig balkong :) Det är annat än mitt betonghål till balkong. Nu längtar man ju ännu mer till man kan fixa och dona där ute :) Men ni har inglasad balkong, eller hur? Lite enklare att inreda det på det där sättet då :)

#27 - Amanda

Åh va härligt fint du har gjort :)

#28 - Jennie

Riktigt fint. Är det tyg du har på väggen?

#29 - Anna

nice done =) jätte fint!

#30 - Wiwi

mysigt!!

#31 - emilie

Vad mysigt det blev :)

#32 - Linnéa

Så fint (:

#33 - Tilda

Ååååh fint de blev med all textil. Har också tänkt sätta upp gardiner runt balkongen. Men är rädd att dem ska bli blöta och förstörda när det regnar=?

#34 - Lis

Himla fint. Måste va skönt att ha en inglasadbalkong. Blir som ett extra rum. =)

#35 - Johanna

Wow vad fint! Vad duktig du är, önskar jag hade en sådan balkong!

#36 - Anonym

Åh så fiint och inspirerande! I år blir det vårpyssel på balkongen, hade en nyfödd förra året så det fick vänta. Härligt med inspirerande och vackra bloggar!

#37 - Lukes

Vilken bra blogg du har :D

#38 - baby rozi

Åhhh så fint.. önskar jag också hade inglasad balkong så man kunde sätta massa fina saker där ute :)

#39 - TVILLINGARNA

snyggt =)

#40 - FLOOSAN

tjusigt!

#41 - Linda&Julius

Härligt med lite inspiration!

#42 - Mathilda

Så fint ni har fått det, bra jobbat! Min balkong är fortfarande stendöd, men snart så ska den livas upp igen. Men det snöar här med idag, så jag väntar nog en vecka till.



Tack för lite inspiration! Må gott!

#43 - Carro.

Vilken härlig balkong du har, verkligen jättemysigt!

#44 - AnnaWK

Åh vad mysigt! Riktigt inspirerande att sitta på den där balkongen kan jag tänka mig :)

#45 - Vaha

Hehe riktigt snyggt :)

#46 - carro

Hjärtat, det var värst vad du syns överallt, jag giller´t! ;) Puss

#47 - Johanna The Dreamer

Jätte mysigt och fint!

#48 - Anonym

Mys :)

#49 - Madde

Riktigt fint!

Behöver själv lite inspiration till våran gigantiska ballkong som jag aldrig får tummer ur att fixa :S

#50 - CAMIE

Åh va mysigt ^^, Riktigt fint :D

Nu vill jag ju flytta hemifrån så jag också kan få pyssla sådär! :)

#51 - Emma

Jättefint! :)

__________________



Nu har jag en tävling på min blogg där DU kan vinna ett armband från cocoo.se & jag skulle jättegärna vilja att DU var med och tävlade.



Lycka till! :)

#52 - Sheila

Gud vad mysigt och fint det blev! :D

#53 - liindblaads

sv, ohh guud vad mysigt asså !

#54 - e'

Jättemysigt ! :)

#55 - Two olsson sisters

=O Å herre gud vad bra det blev! Jag menar verkligen det! Hur fint som helst ju. Vilken känsla du hade för det där. Är du intresserad av hemdesign?//Emma.

#56 - Sara - Winooo

Himla fint du har fått till det :)!

#57 - ROBIN HOOD.

Hejsan, i min blogg brukar jag i varje inlägg ställa en fråga som kan handla om vad som helst och jag har inlägg där jag bara ställer frågor och så, och det är för att jag är så himla intresserad om vad folk tycker och känner, jag går inte efter andras åsikter men är mån om få veta vad andra har för tankar och så, har lärt sig att man kan få rätt mycket kunnskap genom det!



- Så därför tänkte jag fråga dig samma som jag frågat flera andra och om du bara vill kommentera att jag spamar så kan du ignorera denna kommentar för jag är väl medveten om att jag faktiskt gör det, dock är det för att veta vad just nu tycker, så här kommer min fråga! :) ; Vilket är din favorit låt just nu och vem/vilka är det som sjunger den?



Jag är jätte tacksam för att du läste min kommentar och hoppas att du svarar, kram på dig! // ROBIN HOOD.

#58 - Tess

Åh vad mysigt! Härligt med inglasat så det funkar med tyger. Här får vi ta in kuddarna varje dag.

#59 - Tanja*Andersson

Fy vad mysigt det såg ut att vara :D hur mår du annars då?? kraaam

#60 - Karl MANLIGLIVSSTIL

Fy vad mysigt det såg ut :D hur mår du annars då?? kraaam

#61 - zainab

du har mysig blogg

#62 - Lukes

Jättefint :D

#63 - Anna - Den evige Ynglingen

Snyggt det blev! Längtar ännu mer efter sommaren nu! :D



http://denevigeynglingen.blogg.se

#64 - anouk - Gravid

WOW vad snyggt det var!!!

#65 - jenny

mysig balkong

#66 - Josefin - webbreporter på VeckoRevyn.com

Blev ju superfint!

#67 - Emma

Var hittar man de päronformade lyktorna?

#68 - Malin

Superfint och mysigt! Kanonfint med blomstertrappan!!

#69 - Before29

oh vill också ha en balkong att fixa på!!!

#70 - Mari

Åh, otroligt fint! Tack för idéerna och tipsen :D

Ha en bra onsdag!

#71 - Stina

Vilken mysig balkong!!! Verkligen en drömbalkong, lyckliga du!

#72 - Stina

Åh, vad fint du har det! Jag funderar för fullt på hur vi ska ha det på vår uteplats i sommar.. Måste försöka hitta utemöbler först och främst =) Kram på dig!

#73 - Why E

Shit jättefint verkligen!!

#74 - Sofia

Vad fint det blev, jag blev riktigt inspirerad!

#75 - Cornelia

ojoj vilken otroligt vacker balkong du har!! gud så fint de blev!!!

#76 - the pavement

GRYMT fin balkong!

#77 - Bojan

Men Oj vilken fin balkong! och du har gjort det jättefint!! :)

#78 - Mirka

Vilken uuuuunderbar balkong! Där skulle man gärna sitta och mysa om kvällarna :)

#79 - sara

Hej!

Jag driver ett UF-företag som säljer armband för välgörande ändamål.

Gå gärna in på hemsidan www.pguf.blogg.se och kolla om det finns något armband som passar just dig.

#80 - Lina

Otroligt mysigt & fint! :)

#81 - Jessica

Myyys :)



Tycker du precis som jag att lidande djur är hemskt? Och du förstår inte hur folk kan behandla djur, t.ex hundar, på något annat sätt än med kärlek?



Isåfall - snälla, kika på mitt senaste inlägg och se vad du kan göra :)

Tack på förhand!

#82 - Helena

Åh gud vilken bra inspiration! :) Superfint!



Grattis till platsen på första sidan också :)

#83 - V E R O N I C A

men åååh vad mysigt :) Längtar tills jag själv får fixa altanen :D

#84 - Anonym

väldigt snytt längtar till sommarn när jag ser detta

#85 - Helena

Sv: Tack så hemskt mycket =) Ja den här blasken är inte rolig!

#86 - Helena

Sv: Ja hon är helt underbart bra!

#87 - Ingrid

guuud så fint du gjort!! älskar mysiga balkonger :)

#88 - karin

gu vad mysigt :) jättehärliga bilder!

#89 - hanna

jättefint :)

#90 - idah

Va mysigt det ser ut! Skulle vara kul om man kunde "pimpa" upp våran balkong lite också, dock är den väldigt liten.. hehe

#91 - Sandra

herregud vad snyggt! :)

#92 - Anonym

Så mysigt, nu blir jag ju sugen på att fixa här hemma men för oss i norr är det lite för tidigt ännu. Tyvärr.

#93 - Ellinor

Åh fantastiskt fint. Ska flytta i höst, då får jag också en balkong. Wiho!!

#94 - Julia

SEr jätte mysigt ut :)



#95 - Junitjej

Så fint du har det!

#96 - Lona

Vad mysigt :D

#97 - therese

gud så snyggt!!! just precis den där stilen med mkt färger, kuddar och tyger som är min smak!! =) indiska!

#98 - Sara

super mysigt :)

#99 - Eva

woow vad mysigt och snyggt det blev!! =)

#100 - Lisa

Gud vad fint du gjort! Ser verkligen mysigt ut. Om jag hade en balkong skulle jag också vilja ha sådär :)

#101 - moa

önskar att man själv hade en sån balkong, skitmysig ju! :)

#102 - Nina

Grattis till förstasidan!=) Och balkongen ÄR jättefin, kram!

#103 - Milly

Men åh vad fint, riktigt snygg! Ska också dekorera min balkong inom det närmaste:D

#104 - Sofia

det ser ju supermysigt ut :)

#105 - Martina

Oj vad mysigt du har gjort!

#106 - Eva

Vilken supermysig balkong du har, önskar jag hade en!

#107 - KiZnic - En blogg fylld med snygga budget outfits ♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



Vad mysigt =O verkligen inspirerande ♥



Ps. kolla in min blogg fylld med inspiration inom mode och trender!



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

#108 - Elin

Vilken förändring!. Vart jätte snyggt! :D

#109 - Malin

Fint!Köpte faktist hem violer och tänkte fixa till lite på min balkong också!

#110 - nina

jättefint!:D

#111 - elinackerot.

väldigt fint ! mysigt som bara den !

#112 - Anna

Så jättefint det blev! Nu fick jag lite idéer till min bänk som jag har på vår ballkong.



// Anna

#113 - Anza

väldigt mysigt o fint! :)



Köpa min Louis vuitton väska?

kolla in min blogg där annonsen finns och hör av er ifall ni är intresserade.



http://Anzaaah.blogg.se

#114 - Anna

Superfint! Vart har du köpt den smidiga lilla grillen?

#115 - Susan

Vad fiiiint!

#116 - Sofie

Sååå mysigt du har gjort det! Önskar att jag kunde fått det lika fint på min balkong!

#117 - Lili

så mysigt och fint de blev :)

#118 - Jessan

Woooooow vilken underbar balkong!!! Där skulle jag kunna sova till och med!! Va duktig du är!!

#119 - jenna♥

Wooooow jag är rikgtiht inponerad!! :D

gud va snyggt! :)

har en fråga till dig? :)

o hoppas på ett svar, Jobbar du med inredning o så?Det där var verkligen sjukt vackert & snyggt!

kramisar jenna oberdieck :)

#120 - Johanna

Åh vad mysigt! Jag har precis fått upp ögonen för det här med trädgård och sånt i och med att det byggdes balkongner till lägenheterna hos min pappa förra året. De stod dock inte klara förrän i slutet av sommaren, och då var det lite sent att sätta igång med växtligheterna...



Men nu i vår har jag både köpt en massa örter, samt odlat några... Det är ju så mysigt att ta hand om! Nästa vår ska jag nog odla ännu fler, så att jag har varenda liten krydda jag bara kan önska mig! Och så ska jag nog skaffa mig ett litet träd eller nåt. Klarar hallonbusken av att leva på balkongen? I så fall ska jag lugnt satsa på det till nästa år... Och kanske vinbär om det funkar... Så gott!



Haha, nu gick jag ju loss helt! Hoppas att resten av veckan blir jättefin för dig! :D

#121 - linnéa

men du vad mysigt!<3

#122 - Maol

Åh vilken mysig balkong! ^_^

#123 - maya

oh vi ska göra fint på balkongen någon dag också! Längtar så, förra året blev det så fint men iår blir det nog finare!

#124 - Emma

Stiligt. Avis på den stora balkongen. Aningens större än min.

#125 - - Shop til you drop

shit vad fint du har gjort det! Jättemysigt ju :)

#126 - Emelie

Åh så mysigt. Hade också velat ha en inglasad balkong. Gillar verkligen den vi har men en inglasad hade varit ännu bättre.

#127 - Malin Longborn

Det blev ju hur fint som helst! Riktigt härligt! Nu har jag inte spanat in resten av din blogg, men det här var verkligen en bra början. Om 2 mån flyttar jag så jag behöver all inspiration jag kan få.



Spanar vidare. Må så gott!

#128 - Carmen

Hej!

Underbar balkong!

Har precis startat en ny blogg om sex och samlevnad! Hoppas att du vill kika in till mig! Ställ gärna frågor!

#129 - annnie

Åh, gud vad fint! Vilken dröm det skulle vara att ha en sån balkong, eller att ha en balkong över huvud taget! Din blogg ska jag absolut börja följa :)

#130 - Fani

oh så tjusigt, hehe :)

#131 - Monica

Såå snyggt! Hur gjorde du blomstertrappan? Blev så inspirerad att jag själv ska göra en till vårt växthus :)

Tack för en bra och stimulerande läs stund!

#132 - milena

men åååh så mysigt!!!!!!!!!!!!!!!!!! du är ju superduktig!

#133 - Linnea

Åhh vad mysigt det blev :)!

#134 - sara

åh, så fint! jag tänkte börja fixa med min balkong i helgen. :)

#135 - c

Oj vad fint! De gånger jag haft ballis har jag tänkt göra så fint, men det har nästan alltid stannat vid en ny kudde i rottingfåtöljen (den är för övrigt död nu, fåtöljen), en jordgubbsplanta och några nya, glansiga magasin.

Nåväl, nu har jag en uteplats att göra osexig. Alltid nåt.

#136 - Matilda Lantz

Kanonfint! Jag ska snart flytta, håll tummarna för att jag får balkong då :)

#137 - Michan

Åh vad mysigt, där hade jag suttit varje dag =)

#138 - Emma

Kan man ha en hallonbuske planterad i en kruka så bara o få hallon på det?I så fall ska jag skaffa mig ett jag med.MUMS!

#139 - emelie

herrejiiiises va mysigt! :D

#140 - Ottilia

Åååh, vilken fin balkong! :D

#141 - Hampus

Snygg balkong!

#142 - Emelie

Älskar din lägenhets-kategori!

#143 - Jasmine

Balkongen blev ju superfin! Det är roligt att göra fint i hemmet. Då mår man bra, känner harmoni och så får man insyn i att man faktiskt är duktig som kan. :)

Kram

#144 - Nicole

Visade mamma och sa att vi måste göra likadant! Haha, jäte mysigt :) Vi ska flytta och i den nya lägenheten har vi balkong, så det ska bli kul! Tack för tipsen :D

#145 - Jessica

Åååh, vad fint! Själv väntar jag på leveranserna av alla mina blommor, frön & grönsaker. Sen sätter jag också igång. Du, din trall. Vart har du köpt den? Tycker att det är så fasligt dyrt överallt, så jag tänkte att du kanske hade något tips?

#146 - cicci

WOW! Underbart vackert och mysigt. Pelargoner är inte tantblommor, de är ju så färggranna och glädjespridande :)

Inspirerande!

#147 - frida

jag har aldrig sett en så mysig balkong! Bra jobbat!

#148 - Jessica

Åh vilken fin balkong!

Nu blev jag grymt sugen på att gå ut och pyssla med min! :)

#149 - LORISSA

OJ OJ OJ så fint! Vi har bara en offentlig/gemensam balkong och har inte tillåtelse att göra så mycket.. men jag sitter där ändå ^^

#150 - Susanna

Pelargoner är inte några tant blommor! Det är de finaste blommorna i världen och så enormt tacksamma bara man planterar dem i ordentligt stora krukor då bolmar det verkligen upp med blommor! Finns det någe mer underbart????

#151 - luci

vrån där du har bord och stolar var ju underbar. ser lite orientaliskt ut :)

#152 - Victoria

Vad fint! Riktigt mysigt :).

#153 - Syster laina

De ä sao tjäusigt mauste jau säjj! dä ä synd att jao aj Haur än balkoung som döu kan pimpa out maj! Kraum

#154 - jenny

Vilken underbar balkong! håller själv på för fullt med hus/trädgård samt altan och hoppas jag får allt klart snart. gillade tyget mot väggen, gör balkongen mycket varmare och trevligare än vad balkonger normalt brukar vara. tjusigt!

#155 - Emorroidi

Det där är ju typ en drömbalkong. Vill ha...

#156 - Maria

Men gud så mysig balkong! :)