Skattkistan

Soo last year.
Nu när det nya året är här så tänkte jag bjussa på en återblick i det år som gått. Det är mycket som har hänt under det senaste året, inte allt har varit roligt, men så är livet. När man har varit nere vid botten och vänt så finns det bara en väg och det är upp :). Jag tror 2011 kommer att bli det bästa året hittills! Innan 2011 börjar får ni ta del av januari- juni av mitt 2010. Enjoy!
Happy New Year!
Januari.
I början av januari var J, jag & hans familj uppe i Lidköping och hälsade på hans farmor. Det var ett par kalla men trevliga dagar med korvgrillning & sällskapsspel. Jag började träna inför mitt allra första Göteborgsvarv och mycket av bloggen präglades av träning. Jag hade kommit igång med att sticka och hann både med att sticka ett par tofflor till mig själv och ett par små strumpor till min kollega Jenny's lilla Lykke. Jag vann ett pris på jobbet & fick fina blommor och en liten pokal som sedan dess stått fint på mitt skrivbord. Jag hann även med en tur till det då nyöppnade Kungsgatan tillsammans med kära vänner & så var jag nere i Malmö hos lillasyster. Det var riktigt bra vinter och jag drog ihop ett gäng för skridskoåkning på sjön & korvgrillning.
Februari
Månadens första dagar spenderades i Malmö & jag fick förutom ny frisyr en trevlig helg tillsammans med syster med god mat på Plocke Pinn & utgång på Debaser. J och jag åkte till Halmstad & hälsade där på hans morföräldrar, som alltid mysigt :) Som grädde på moset var vi på Buddy Holly med Brolle, mycket bra musikal! Jag fortsatte förstås springa, fortfarande inomhus på löpband. Löpband är bra, men inte så kul när man springer upp emot 90 minuter i sträck... Firade Valentines day med god middag, vilket uppmärksammades på Blogg.se's startsida. Vi hade drinkfest med tjejerna som avslutades på Grace. J och jag besökte Toftastrands sconesbuffé för första gången, fantastiskt gott :).

Mars
Jag började månaden med ett besök på Toftastrands Konditori, där åt vi minisemlor & min iphone föll i gatan och gick sönder :(. Jag var på stickcafé på Gusto med Sara & Saras mamma. Fick hem en fin vinst från Sofi's Mode. Vi hade aktivitetskväll på jobbet en fredag, vi åkte skidor, åt gulaschsoppa, drack rödvin & dansade i termobyxor. Helmys! Ullis bjöd med mig på förhandsvisningen av Remember Me, en film som mycket föll mig i smaken. Jag var på rockfest på jobbet i "läderklänning" och nitar & J o jag tog en restresa till Egypten. Jag fortsatte med både stickning & löpträning som nu blivit självklara delar i mitt liv :).
April
Som alltid så började april med att jag fyllde år, den här gången 28. Finaste presenten var en pippi-tröja som man stickat åt mig! Jag fortsatte att träna inför Göteborgsvarvet, nu utomhus. Jag pimpade min balkong och blev uppmärksammad på blogg.se's startsida. Jag blev blondin igen, tack vare syster Lina.
Maj
Maj var månaden då det äntligen var dags för Göteborgsvarvet, som jag tränat! Egentligen skulle min träningskompis Ullis följt med, men pga sjukdom gick det inte. Istället fick jag stöd av Sara, Tack för det bästa du! Jag hann även med att springa två andra lopp, nämligen Vårruset & Växjöloppet. Jag var på två födelsedagsfester, Carro & Ullis var det som fyllde år!
Juni
Jag började juni med en resa tillsammans med mina jobbkollegor till Malta. Fortsatte med en tur till J's föräldrar där vi hjälpte till med att resa ett växthus. Vi hade fest med St Tropez-tema på jobbet och drack gott Rotari-bubbel mer än en gång :). Jag fick min julklapp från något år tillbaka från J, vi åkte och drejade! Jag var hos S och grillade & så firade jag traditionsenlig midsommar tillsammans med härliga vänner. Köpte nya brillor gjorde jag också, ett par aviators från RayBan. Solen kom och stannade ett tag, så vi hann njuta lite av den också.

#1 - Gerald

Gott Nytt år kära Jennie