Skattkistan

En älskad kaka har många namn.
När syrran och jag var små och hade födelsedag så brukade mamma alltid baka kalaskakor till oss. Sen fick vi alltid en bit sådan kaka på frukostbrickan tillsammans med chokladmjölk, mackor och sverigeflaggan... och så födelsedagspresenterna förstås!

Nu är vi inte så små längre men såna där kakor är fortfarande födelsedag för oss båda, så jag bestämde mig för att göra sådana till syrrans födelsedag. Receptet norpade jag här och kakorna blev helt perfekta den här gången. Lagom tjock glasyr & lagom gräddad kaka :).
Kalaskakor kallas ofta kärleksmums och det finns säkert dem som kallar de här kakorna annat också. Vad kallas dom hemma hos er?

#1 - lill asyster

mums va goda de var=)

du är bäst!

#2 - Mickan

Alltid lika gott! Hemma kallar vi dem mockarutor:) (Inte mocka som i mocka i stall då alltså.. haha)

#3 - Jennie

Syrran: Du är inte så tokig själv ;). Puss!



Mickan: Ja just det, mockarutor. Det har jag också hört :)

#4 - Lisa

mums!

#5 - Isabelle

Mockarutor :)