Skattkistan

Jag tror minsann någon har varit snäll...
När vi nu kan lägga julen 2011 bakom oss så kan jag konstatera att jag nog måste ha varit mycket snäll i år, för så mycket fina & bra julklappar jag har fått!

Ett tema bland årets julklappar var helt klart bakning. Jag fick en prenumeration på tidningen Baka, en stor pepparkaksform, en jäskorg, en köksvåg, några stycken Margareteskålar och en spritsare med ett helt gäng olika munstycken!

Ännu en julklapp på baktemat var en sak som jag önskat mig i flera flera år, nämligen en gammal kakburk i tre våningar. fin!

Sen fick jag en gosig morgonrock, två par av favvo-trosorna från Calvin Klein, ett par stödstrumpor (till resan), tillbringare från IB Laursen, presentkort på Fotvård, en prenumeration på Lantliv, ett Voluspa-ljus, bodybutter från Body Shop, ett hemmagjort örtsalt, produkter ur Cliniques rengöringsserie & Clean-parfymen Simply Soap.

Sen fick jag pengar, en jättefin bordsdekoration med ljus och mossa & ett par söta öronhängen från Cornelia. Och sist med inte minst så fick jag ju två biljetter till Coldplay på Parken i Köpenhamn med övernattning av min bästaste P.


Finaste julklapparna. Tack som tusan!
#1 - Mika

Stort gilla! :)

#2 - Anonym

Fina paket men när är Coldplay i Köpenhamn? Skulle inte ni ha barn?? Ja ja det är ju era bekymmer men hoppas verkligen inte ni ska ta med stackars liten på konsert.

#3 - Stina

Jennie, du är ju alltid snäll! Åh, vad roligt att ni ska gå på Coldplay, jag såg dem i somras och de är verkligen helt F-A-N-T-A-S-T-I-S-K-A live! Ni kommer få en helt underbar kväll!

Kram!

#4 - Jennie

Mikis: :)



Anonym: Nä, så klart ska vi inte ta med oss en liten bebis på konsert. Men vi har snälla familjer som kan ställa upp och passa bebisen just under konserten. Och skulle vi märka att det inte funkar så tar vi nog hand om det då. Så du behöver inte oroa dig. Vi har nog koll på vårt eget läge!



Stina: Sötnötstina! Det ska bli super-duper-underbart :) Kram!

#5 - Augustifamiljen

angående konserten så hade ju P sagt att du fick ta med vem du ville.. så tar du med dig nån kompis finns ju han att passa er lilla bebis ju :)



Fattar inte att folk orkar bry sig om sånt där alltså!



Fina paket annars!!

Kramar

#6 - Erika

Ja du har verkligen varit snäll i år :) Finfina presenter gumman.



Å på tal om kommentaren från Anonym: Lägg ner för fan!



PUSS gumman!

#7 - Anonym

Jag tänker inte lägga av Erika, har man en öppen blogg får man räkna med att folk skriver vad de tycker. Jag har barn det har inte ni och jag hade inte frivilligt lämnat min 1-2 månaders bebis för en konsert, aldrig.

Alla gör som de vill men jag skriver vad jag vill. Det gör jag hos alla som har öppna bloggar, både ris och ros.

#8 - Johanna

Åh vad massa fina saker! Jag hade inte tackat nej till de klapparna inte^^ God fortsättning!

#9 - winter

Det finns faktiskt kanonbra hörselskydd till dom små om man nu vill ta med bebis på en kanon konsert. Tycker anonym borde lugna ner sig lite! Man är inte sämre förälder om man skaffar barnvakt än om man stannar hemma! (ps, har barn själv så jag vet hur det är)



kanon bra blogg förövrigt! :D

#10 - Anonym

Har jag sagt att de är sämre föräldrar jag har endast sagt vad jag tycker men fy vad ni är insnöade och tråkiga när nån vågar stå för vad man tycker.



Nä lev ni i er rosa och lantliga värld så får vi se hur det blir.

#11 - Lillasyster Lina

Tycka får man som man vill! Men jag tror nog att jag lr nån annan kan ta hand om underverket ett litet tag och att föräldrarna kan slippa ha dåligt samvete för det!

#12 - Erika

Anonym: Fast är det inte jäkligt tråkigt att lämna en sån kommentar? Det hade varit en sak om Jennie frågat om råd inför konserten men här kommer du ju mer eller mindre och klankar ner med dina "det är ju era bekymmer". Isf hade du väl kunnat skriva att du avråder de att åka när bebisen är så liten. Eller FRÅGAT hur de har tänkt göra med bebisen när konserten äger rum. Eller?

#13 - Anonym

Oj oj nu måste man skriva pluttigt med. Ok Erika! Jag tycker att det är tråkigt att se små barn som 1-2 månader på en konsert. Jag tycker oxå det är tråkigt att läsa de som tror att det bara är och lämna bort barn hur som helst. Man skaffar först barn se hur de är sen planerar man nöjen. Planera nöjen fråga om man kan fixa barnvakt innan barnet kommer. Jag förstår att man vill gå på en konsert till sitt favoritband och i min första kommentar så sa jag att det är fina presenter. Jag tycker bara det är så tråkigt att läsa att vi ska dit men ingen som helst tanke på att vi ska ha barn utan vi gör som vi alltid ha gjort, lämnar hunden hos hundvakt, men detta är ett litet barn. Jag tycker visst att man ska få ha egentid, hitta på saker själva, det måste man men när de är så små när nästan knappt föräldrarna hunnit lära känna den lille. Och vad som inte framgick var om någon skulle hänga med och passa utan att de skulle ha en egen helg i Köpenhamn. Det var det som upprörde mig mest. Tänk om den lille vägrar flaska, vill bara ha mamma.

Som sagt nu ska jag lämna er och denna bloggen, läser inte mer trots att dina recept mm har varit bra.

#14 - Redigasara

Underbara Jennie, vilka fina julklappar, det är du väl värd. Ser att det varit en stor diskussion om din ena julklapp.... njut av livet nu, njut av livet efter att du berikats med ett underverk!

Kram Sara

#15 - Pernilla -Bli min jäst

WOW vilka julklappar! Verkligen bra grejer :)

Det var mycket baktema på mina också, bland annat fick jag en kitchenaid! :)

Det där med konsert och barn kommer ju ordna sig, tror du har full koll på läget så jag är inte orolig ;)

KRAM!