Skattkistan

En solig kväll med gruppen.
Ikväll har jag varit ute på Östra Lugnet och hemma hos Rickard i min grupp. Vi hade nämligen lite spontant bokat grupphäng.
Vi drack ett supergott rosé som hette Mateus, små bubblor var det i det fast ändå inte som rosébubbel :).
Vi grillade bland annat små kycklinggrillspett som jag marinerat i chili, honung, ingefära, olivolja & balsamvinäger.
Johanna var fin i sin blå klänning.
Jag var såklart där.
Till maten drack vi ett gott ripassovin som hette Le Poiane.
Tallriken fylldes med lax- och kycklingspett, oxfilékebab (?), sallad med sparris & goda såser.
Efter maten fick jag en likör 43 med is i. Mums!
Sen var det dags för mig att dressa min marängbotten som jag bakade igår kväll.
Så här fin blev den till slut. Toppade tårtan gjorde jag med vispgrädde blandad med kesella, lemoncurd & limerasp. Sen massor med jordgubbar ovanpå det.
Skitgott & somrigt!