Skattkistan

Paris dag två.
Dag två startade vi på Le Pain Quotidien där vi åt en rätt så fransk och söt frukost.
Apelsinjuice, varm choklad, croissant, bröd & massa olika sylter och choklader att bre på...
Efter frukosten blev det mera mat, mat som i matmarknad.
Marknaden var fylld med skaldjur!
Vackra ranunkler!
Efter marknaden gick vi vidare över Seine och till Notre Dame som är en av otroligt många vackra byggnader i Paris.
Sen var det kaffepaus, mer välbehövlig för vissa än för andra ;)
Efter kaffet promenedade vi till Jardin de Luxembourg som är en stor park mitt i stan. Finfin plats att njuta av solen på kan jag tänka mig!
Efter en timmes promenad eller så nådde vi äntligen Eiffeltornet, som vi letat :). Man kan tro att man ser Eiffeltornet vart man än befinner sig i stan, men så är alltså inte fallet...
Avslutade promenaden gjorde vi vid Les Halles där jag åt en god carbonara som blev en sen lunch kombinerat med en tidig middag. Efter maten gick vi hem till hotellet, drack lite vin, åt ost & la oss tidigt. Sen var dag två slut.
#1 - Pernilla -Bli min jäst

Den där parken har jag avnjutit solen i, fast det var elva år sedan... men det var härligt!

#2 - Jennie

Pernilla: Härligt! Sol i vilken park som helst är ju härligt :) Kram!