Skattkistan

En personlig present.
Jag började med lite lim/lack, ett gäng servetter & en pensel. Och massor av inspiration från Happy Days.
Jag hade nämligen bestämt mig för att testa på decoupage i stor storlek på en vitmålad pinnstol. Perfekt 30 års-present till min shabby-chic-älskande vän Erika.
Decoupage går ut på att man målar fast papper på föremål, i mitt fall en pinnstol. Jag använde mig av ett speciellt lacklim som finns att köpa på exempelvis Panduro & så två buntar med små kaffeservetter. Servetterna fick jag börja med att preparera lite, jag klippde bort den yttersta "prickiga" delen på dem för att få ett jämt papper. Sen tog jag bort de undre lagrena med papper så att endast det översta och mönstrade pappret var kvar.
Jag började med att pensla ett tunt lager lacklim på stolen, därefter la jag försiktigt ut det tunna mönstrade pappret och liksom målade det på plats. Lite pilligt runt pinnarna, men kul!
Så här blev sitsen!
Och till slut var hela stolen täckt av blommor. Den fick stå och torka till sig ett tag & så avslutade jag med ett par lager med lack för att den ska hålla sig fin.
Igår var det äntligen dags att få ge bort den.
Inte helt lätt att slå in en stol så att den går att bära med sig till bussen, men jag lyckades.
Jag tror att födelsedagsbarnet blev riktigt nöjd med presenten... och är hon nöjd så är jag det :)
#1 - Annie

Jag hittade in på din blogg, herregud vilken fin stol du har gjort!! Vad duktig/pysslig du är!

#2 - Emma Vuckovic

Du är så pysslig och duktig =)

En blandning mellan Ernst & Leila =)

Kram

#3 - Erika

Tack igen darling! Jag älskar stolen så in i bomben :) Du vet då vad jag gillar :)

#4 - Mika

Hej Jennie :)

Oj va fin du gjort stolen! Riktigt pyssligt!



Kram kram

#5 - Johanna

Suuuperfin. Du är verkligen pysslig av dig:-) Förstår att Erika blev glad. Synd att vi inte hann träffas

#6 - Ewa

Du är grym Jennie! Stor kram

#7 - Karin

Den ser jättefin ut!

#8 - Carro

Men åååå så fint! Verkar dock pilligt att få ihop mönstret!

#9 - Rebecca - Minaguldkorn

Däämit! Va snyggt de blev! Tack för inspirationen!

#10 - Sofie

Dör vad fin den blev!

#11 - Eleonore

Det blev ju en otroligt fin stol! Härlig inspiration :D Önskar jag kunde vara så pysslig!

#12 - Rebecca

Vad fin den blev :)

#13 - Anna

En otroligt snygg stol, blir så besviken över att jag inte har trästolar själv! Får hålla utkik på loppis och second hand!

#14 - Anonym

Jättefint!

#15 - sara

fasen, vad coolt! :D

#16 - Lisa

åh sjukt fin stol.

#17 - Mickan

Jisses vad fint! Vad duktig du är och vilken present sen!

#18 - Kickan

Oåå vad fint! Och det verkar ju ganska enkelt att göra själv eller? Vill testa.

#19 - Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Wow vad fint och kreativt!! =)

#20 - Tiina

Helt underbart charmig stol,

blir sugen att testa men kanske borde välja något litet att göra det på :)

#21 - pia

Vad fint :)

#22 - Emma

Jättefin och roligt att göra och ge till någon :)

#23 - sandra

Guud vad fint de blev! Vart hittade du servetterna?

Den där stolen skulle verkligen passa i min nya hall :D Kanske borde pröva de :D Jag har endast gjort decupage på krukor, konservburkar och sten...

#24 - KNORKAN - Inredning och skönhet

Åh så fin!

#25 - Madde

så himla fiiin !

#26 - Sanna

Tack för tipset! Herregud vad nice. Måste testa någon gång

#27 - Marielle - fashion blogger at LOOK

GÖÖÖÖRFINT JU!

#28 - Junitjej

Så fin stolen blev!

#29 - Beatrix

tusan vad fint! vilken bra idé!

#30 - MaryCaroline

Hur jävla fint som helst! :) Läste om decoupage för ett tag sedan och blev nyfiken på att prova, men det har inte blivit av. Finns ju massor av fint man kan göra med servetter + bokmärken, urklipp och så vidare, både på möbler och askar och grejer :)

#31 - sofia

gud va fräckt!! =D

#32 - Anonym

Gud så fint! Blev riktigt sugen nu på att göra nåt liknande. :)

#33 - amanda

nej vad coolt!!! du gav du mig idéer!

#34 - Anonym

jag ska nog lägga detta på minnet! waow! Jättefint! Så krativt!

#35 - Jennifer på Fashioncut

Tog det lång tid? Ser jättepyssligt ut ^^

#36 - Johanna

Så himla fint!!!!

#37 - Alexandra - Pysselmaniker

Vad läcker den blev! Har försökt stå emot ett bra tag men nu fick jag tyvärr ge upp. Så fort jag får lite tid över från allt annat pyssel ska jag prova på decoupage också! Det farliga är bara att när jag bestämt mig så börjar jag titta på servetter i var och varannan butik!

#38 - Tigerhonan - BF 3 oktober ♥

Verkligen jätte fin stol :)

#39 - Therese

Vilken idé! Den var verkligen jättefin! Alltid kul att ge bort personliga presenter. Jag har några gamla liknande pinnstolar som ligger och skräpar, nu fick jag en idé till dem=).

/Mvh Therese

#40 - Johanna

Vad heter lack-limmet du använt!? =)

#41 - Chaylah ~ Nearly bitten, still unwritten

Woaw, det där måste jag prova på någon gång! :)

#42 - Julia

Gud vad otroligt fin den blev!! :)

#43 - Frida

Klart att hon måste blivit glad! :) Hur snygg som helst.

#44 - Tea -

Jisses va fin! Önskar att jag hade tålamodet :)

Kram.



Ps: Kika gärna in på min nya blogg så är du bäst! :D

#45 - malin nilsson

Guuuud så fin, det var nog det smartaste jag sett i hela mitt liv. Jag blev grymt sugen på att göra min egen stol! Tack för ett grymt inspererande inlägg!

#46 - Maria

Hur snygg som helst! Blev inspirerad att äntligen få tummen ur och testa på två brickor som jag ska ha i min shabby chic/lantligt romantiska kolonistuga! :)

#47 - evelina

Haha vilken härlig present! =)

#48 - Julia

har du sett sidan där man kan köpa presentkort på nelly.com värt 300:- för bara 100:-? sen om man värvar vänner dit får man presentkort får 300(!!) för varje vän. grymt bra, har redan tjänat in presentkort för 6000:- som jag betalat 500 kronor för själv. GALET bra och man förbinder sig inte till nåt heller. ett tips bara om du inte redan visste om det :)

http://www.savemyday.com/index.php?ACT=99&referal=9466&url=/best_deals/stockholm/koep_ett_presentkort_foer_100kr_vaerde_250kr_nelly.com_mode_pa_naetet/117

#49 - Sari

Men så fint det blev!

#50 - FOTO I NORR

Men det blev ju jätte bra och så enkelt egentlige, men så klart lite jobb bakom ändå. hon blev säkert glad över den fina presenten :)

#51 - Tessan - KREATiV text I foto I design

Riktigt fint blev det ju. Kanske måste testa på nån tråkig möbel här hemma. :)

#52 - Lovisa

Riktigt fint! Det där måste jag nog prova :)

#53 - Mimmi

Jätte snyggt!

#54 - Madeleine - Livet i Oslo

Jösses kvinna! Stolen blev ju helt fantastisk! :)

#55 - Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Åh vad roligt att jag kunde inspirera dig till att göra denna vackra stol, helt underbart fint resultat! Visst är det roligt? :-D



#56 - ♥ Cissi ♥

wow helt fantastiskt ju!! :)

#57 - kicki

Det var bra gjort! Helt klart imponerande :)

#58 - sara

Gud va fin den blev, otippat att att det är gjort av servetter! Bra jobbar!! :)

#59 - Alexandra MJ

ÅH SJUKT SNYGGT! Det blir att leta loppisstolar i helgen!

#60 - sevendaysaweek

men gud så fiffigt!

#61 - sevendaysaweek

men gud så fiffigt!

#62 - Annica Petersson

Wow va fin stolen blev... Kram

#63 - Melinda

Wow! Det där måste jag verkligen pröva! :D

#64 - boosse

Jösses vad fint! Har velat pröva på detta längemen har fått för mig att det är svårt. Eller ja, det får jag ju för mig gällande allt. Måste pröva!

#65 - ♥ Sojka ♥

Det var mig coolt! :D

#66 - Kitt

Tack för tipset och din grundliga genomgång!

Svar: Varsågod! Och kul att du tyckte att den var bra :)
Skattkistan