Skattkistan

Droppar hit och dit.
 
 
Det är mycket Billie nu, med all rätt. Det är också mycket Billies mage. Hon har fortfarande ont i magen, även om Minifom-dropparna nog hjälpt lite grann. Idag efter besök hos BVC så ska vi även börja med Semper magdroppar. Kanske kan det hjälpa henne (och oss) så att hon får mindre ont?!
 
Hos BVC fick jag iallafall veta att hon växer som hon ska, hon väger numera 3690 gram. 400 gram upp sedan födseln och 250 gram sedan förra veckan :). Känns väldigt bra att hon åtminstone får maten hon behöver! Hon hade även växt 2.5 cm på längden så lillpluttan kan numera stoltsera med 51.5 cm över havet.
 
Livet som mamma rullar på med mindre bra dagar som igår & bra dagar som idag. Att gårdagen var en mindre bra dag berodde på att Billie skrek i stort sett hela förmiddagen, jag hade dessutom sovit dåligt natten innan så förutsättningarna kunde ha varit bättre. Det bästa som kunde hända igår var när mamma oanmäld dök upp på kvällskvisten och tog hand om Billie medans P och jag kunde äta middag med två händer var :). Att jag dessutom fick en stund för mig själv tillsammans med gräsklipparen och därefter med duschen gjorde att avslutningen på dagen inte blev alls tokig.
 
Dagen idag började supermysigt med att lilla B låg o spanade på oss i sängen som hon alltid gör när hon precis har vaknat. Inte så mycket gnäll på morgonen och sen promenad runt sjön följt av sushilunch, stadshäng och BVC-besök. Hann till och med lite shopping på vägen tillbaka från BVC, till mig :). Det jag shoppade ska invigas redan ikväll då vi ska på grillkväll med ett helt gäng vänner!
 
Ha en härlig fredag!
Kram
 
 
#1 - Ulle

Vilken fin tjej ni har fått:-)

Jag undrar om hon kräks ibland? Med min stora kille var det så att han inte hade utvecklat kräkreflexen och åt helt enkelt för mycket mat som gjorde ont i magen. Först så sa dem på BVC; amma, amma, amma... det är så bra. Det var det ju inte riktigt i det fallet. Efter att ha styrt upp mattiderna lite och och inte låtit honom äta så länge så funkade allt mycket bättre och det onda försvann.


Svar: Hon äter och äter och äter. Och sen kräks hon rätt så mycket ibland!Ska prova att inte låta henne äta så länge. Hon har ju faktiskt inte ont i magen på natten när hon inte ätit så mycket. Allt man kan testa är värt att prova :)
Skattkistan

#2 - Stina

Det var kul att få träffa er ikväll, hoppas att lilla Billie mår bättre snart, både för hennes och er skull. Kram!

Svar: Det var kul att träffa er också!! Kram tillbaks.
Skattkistan

#3 - Spanienfrugan

Ja dessa krånglande bebismagar. Vi har ju också känt på det där en del och ja, de blir ju allt annat än glada när det kör runt i magen på dem. Hoppas dropparna lindrar. Jag tycker inte att sempers droppar gjort så mycket för vår del...

Svar: Suck! Billie har varit lugn och sådär hela dagen, men nu ikväll har hon gnällt jättemycket sedan hon fått äta "hur ofta hon velat"... så något med maten och magen är det ju allt.
Skattkistan