Skattkistan

Tröttsamt - BF + 4
Watch out för hormoner, de svämmar nämligen över idag!
När jag varit uppe och kissat för tredje gången någon gång nu i morse så bara brast det. Jag blev så trött på allt och började snyfta. Att P sen kröp närmare och klappade på mig gjorde det inte bättre, då började jag stortjuta. 
 
Jag vågar säga att jag är trött på att vara gravid nu! Jag vill ha tillbaka min pigga kropp & få lämna iväg den trötta ryggen. Jag vill kunna vrida på mig i sängen utan att behöva tänka på att hålla ihop benen så att det inte knakar eller gör ont. Jag vill kunna välja vilka skor jag ska ha på mig, inte bara ta dem som passar, jag vill kunna gå upp för trappan till övervåningen utan att få hjärtklappning. Sist men inte minst så vill jag såklart träffa vår egna lilla mini-människa. Jag vill börja lära känna honom/henne. NU!
 
Eftersom jag är rödgråten kommer jag inte kunna få till några roliga bilder här på morgonkvisten, så jag bjussar på några glada från juni i fjol. Fin månad!
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Magda

Oj vad jag minns dina känslor. Jag gick över 13 dagar så jag var piss off på att vara gravid. Du glömmer dina tankar snabbt och mycket släpper så fort ni får träffa liten.
Börja tro att ni har en envis kille i stället i magen och inte en tjej jag gissat på.....
En sak till man får vara trött, ledsen och tycka det är jobbigt!!

Svar: En envis liten kille funkar alldeles utmärkt för mig :) Kram!
Skattkistan

#2 - Erika

Åå lilla älskling! Håll ut! Snart är HON här. Jag känner det på mig. Pusspuss!!

Svar: Åh, tack gumman :) Håller tummarna för att du har rätt! Puss på dig
Skattkistan

#3 - Pernilla -Bli min jäst

Usch, jag vet verkligen vad du menar eftersom jag gick över tiden 11 dagar med Lucas... varje dag känns som ett år!
Jag tror faktiskt att han kommer i natt, och ja, jag tror det är en kille :) Lycka till, ser fram emot bilderna på underverket :D Stor kram!

Svar: Tack snälla söta Pernilla!
Ni är många som har gått över, så jag känner mig i fint sällskap :) Håller tummarna för att det inte blir så många fler dagar bara! Kram på dig.
Skattkistan

#4 - Stina

Skickar lite styrkekramar och hoppas att Pussel kommer ut till sin trötta lilla mamma snart och ger henne lite energi! :)

Svar: Tack för peppen Stina! Kram på dig
Skattkistan

#5 - Annie Tegnvallius

Och jag förstår också precis, då jag gick över 17 dagar (!) hemskt. Håller tummarna att er lilla bebis kommer snarast. Stort lycka till!!

Svar: Tack Annie! Jag minns från FB att du gick över och att du var lite "småtrött" på det... men 17 dagar är ju såå länge. Hoppas att det inte blir så länge för oss! Kram!
Skattkistan

#6 - Giselle

Ush är ju så tråkigt att vänta! Jag förstår hur det känns. Gick ju över med båda mina killar. Varje dag känns som evighet. Hoppas lilltjejen bestämmer sig för att komma ut snart. Lycka till med allt! Kram

Svar: Ja, du vet ju hur det är att vänta och vänta Giselle :). Känns tryggt att jag är i sånt fint sällskap med många som har vart med om detsamma, det är ju inte synd om mig precis, men idag kändes det lite så :) Vi får ses sen när Pussel har kommit!! Kram på dig!
Skattkistan

#7 - Mika

Usch, nu känner jag mig elak för att jag gissade på den 16/6, det är ju skitlångt kvar :( Stor tröstis-kram!

Svar: Äh, lägg av gumman :) Det är långt till den 16/6, men du får ju gissa precis hur du vill :) Kram!!
Skattkistan

#8 - Mika

Förresten så är du så målmedveten och hejig att det kommer gå snabbt att få bort ryggont och annat trist som kan komma med graviditeter! Förresten tänkte jag gå Jessicas löparkurs till hösten, hänka på :)?

Svar: Det är jag absolut, målmedveten alltså :) Och det kommer förhoppningsvis att gå bra att gå ner i vikt och allt det där när det blir dags för det. Skulle mycket väl kunna tänka mig att gå på löparkurs till hösten igen! Kram
Skattkistan

#9 - Viktoria - Pinkpastry

Skickar en stor kram!

Svar: Tack snälla Viktoria!!
Kram tillbaks
Skattkistan

#10 - Zandra

Nä usch, ingen höjdare att gå över. Som sagt, lilli kom på bf+17 så jag vet hur det känns!

Tror dock inte du behöver vänta så länge, hon är nog snabbare än så er lilla tjej ;-) kraam!!

Svar: Hua, BF + 17 är ju inget jag ser fram emot, men jag vet ju att det är vanligt :)
Hoppas och tror inte heller på en så lång väntan, men det är ju just att inte veta när det ska hända som är det jobbiga. Tycker jag iallafall! Impad att du orkade med att vänta så länge... men det är klart att man gör det om det skulle behövas :) Kram tillbaks
Skattkistan

#11 - Frida - väntar på storken! ♥

Illamående, halsbränna, kramp i vaderna... Och grinig!!!

Inga känningar alls heller. Hur känns det för dig?

Vi får försöka att inte deppa utan njuta av lite ledighet innan det hårda jobbet börjar! :-)

Svar: Har haft endel värkar idag, men de är ju inte regelbundna precis. Ska försöka låta bli att deppa, men idag var en lite mindre pepp dag :) Imorgon blir nog bättre, både för dig och mig ska vi se!
Skattkistan

#12 - Linnea

Du ska se att bebisen kommer snart, håll ut och all lycka till! Det kommer gå jättebra!

Svar: Tack gulliga du!
Skattkistan

#13 - Veronika

Det är ok att gråta. Kommer själv ihåg hur trött jag var på att vara gravid mot slutet. Det kommer dock vara värt väntan =) Tänker på dig! Snart är det ju faktiskt dags =)

#14 - Jenny A

Åhh vad jag känner igen dina känslor!! Been there, done that! Styrkekramar!

Svar: Tack Jenny! Men nu har jag nästan glömt bort hur det var att vänta, nu är hon ju här och det är det enda som spelar roll :) Kram!!
Skattkistan

#15 - Augustifamiljen

Nä usch, 17 dagar över är inget jag önskar någon. Tycker också det är att inte veta när det drar igång som är det jobbigaste. Därför tänker jag nog planera in så mycket jag bara kan snart. Midsommarafton hos oss kanske och annat skoj efter det, för tyvärr räknar jag nog kallt med att gå över MINST 10 dagar..

Men för dig är det snart över, det vet jag bara :)


Svar: Så rätt du hade Zandra :)
Skattkistan

#16 - Zarah - mamma till lilla O och gravid i vecka 38

Snart så är det "över" och bebisen kommer ut!! Kramar

Svar: Nu så :) Nu är hon äntligen här!! Kram
Skattkistan

#17 - Emma [www.emmasutsida.se]

Jag håller tummarna för att ni snart får träffa bebben, utgår från att vi blir informerade av en viss "Fiffi" :)

Underbara bilder i inlägget!

STORA kramar

Svar: Nu är hon här :)) SÅ mys! Kram
Skattkistan

#18 - Liw - gravid

usch, hoppas det händer något snart! Fasar också för att gå över tiden...

Svar: Tack Liw!!
Skattkistan