Skattkistan

Till Götet och tillbaks.
Varvsdagen började hemma i Åryd med grötfrukost & pepptalk. P's mål för varvet den här gången var att ta sig runt på under 1:50. Efter att enbart ha sprungit vid två tillfällen sedan årsskiftet kändes det som ett lagom spänstigt mål :)

När vi kommit fram till Götet lämnade mamma och jag av P vid Slottskogen där starten går och åkte sen till Haga där vi åt en lunch. Blev tyvärr besviken på min kycklingssallad som bestod av några kycklingbitar, en jädrans massa pasta, trist burkmajs och några små grönsaker. Säkert perfekt uppladdning för dem som skulle springa loppet, men inte alls vad jag tänkt mig.

Haga är bra fint... och såpbubblor likaså!

Vi gick igenom en helt fantastisk trollsk park.

Inne i stan hängde det jeans på rad ovanför gatan. Tänk om man skulle hänga sina kläder så mitt inne i stan efter tvätt :). Häftigt!

P in action på vägen upp för Avenyn efter 15.5 kilometer. Här var det tungt enligt honom själv och vi stod visst alldeles för tidigt... han hade ju tänkt sträcka på kroppen och ta ut stegen när han sprang förbi oss :)

Sen satte vi oss i solen och åt en glass. Två kulor blev det.  Jag valde en grymt god chilipeppar & saltlakritshistoria & himmelsk röra.

Medans vi satt i solen och glassade sprang P i mål på tiden 1:49:50. Snacka om timat ;). När vi kom hem till Åryd igen  så möttes vi av den härligaste regnbåge jag sett på läänge. Tyvärr blev den inte riktigt lika häftig på bild.

Fin lördag!