Skattkistan

Mitt 2013 - juli till september
Då ger vi oss in på kvartal nummer tre 2013. Hoppas att ni är några som läser och som tycker att det är lite roligt att få hänga med på en re-cap, annars har jag lagt alldeles för lång tid på detta. För det tar ju tid att kolla igenom alla bilder! Hur som helst, jag har åtminstone kul ;)
 
Juli
Mitt i sommaren, och sicken sommar sen!
Juli började vi med att ta en tur till Malmö tillsammans med Lina, Mårten & Harry. Vädret var tyvärr inte så pass med oss att vi kunde sola. Men en tur till Köpenhamn och en till Falsterbo/Skanör blev det ändå. 
 
Sen fick P semester och den inledde vi med en liten roadtrip. Först åkte vi över till vår sommarstuga på Öland tillsammans med P's föräldrar & sedan for vi vidare till Regna där vi hängde ett par dagar med Odd, Therese och deras Olivia. Semestern fortsatte med att vi åkte till Ystad tillsammans med P's familj för att spendera en vecka i en mysig liten stuga. Där hade vi väldigt flyt med vädret! Sol & värme veckan lång. Massor av sol och bad blev det... eller nja bad och bad - vattnet var typ 13 grader varmt (kallt). Avslutade veckan gjorde P och jag med att åka vidare till Göteborg där vi gick på Robbie Williams och fick lite välbehövlig tid bara vi två :).
 
Innan Ystad hann jag förresten med att gå på konsert ute i Tyrolen tillsammans med tjejerna i damklubben. Grymt trevlig kväll som slutade med att vi hamnade på efterfest med bandet :).
 
Innan juli var slut hann jag med att åka en sväng till Emma's stuga tillsammans med några jobbarkompisar. Vi bastade, badade, åt gott & jag åkte vattenskidor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Augusti
Augusti inledde jag tillsammans med Lina, Harry & Billie på Öland. Vi tog oss ett par dagar i vår stuga för att lite förlänga vår "semester" medans våra karlar börjat jobba igen. Vi hann med att besöka Ölands Södra Udde, ta en jäkligt lång promenad, käka köttbullar på IKEA och shoppa lite :).
 
Sen var det dags för Karl-Oskar i stan och den besökte vi tillsammans med Lina, Annica & deras familjer. Kul att det går alldeles utmärkt att hänga på stadsfest även när man har ett litet barn!
 
I mitten av augusti åkte jag över till London för att hänga ett par dagar med min kompis Evelina. Vi shoppade, åt gott & hade det allmänt mysigt.
 
Billie började på förskolan och moster Lina kom hem från Malmö för att fira sin födelsedag. Så roligt att träffas!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
September
September var en väldigt lugn bloggmånad, och troligtvis var det ganska lugnt med fotograferandet också. Inte så konstigt kanske, med tanke på att jag började jobba igen under denna månad! Men vi planerade hur som helst mycket kring vår blivande köksrenovering och vi satt både en och tio kvällar med IKEA's planeringsverktyg för att få ihop vårt kök så bra som möjligt.
 
Förutom köksplanering så skördade vi i trädgården. Vi plockade av alla äpplen & plommon från träden. Rensade bort en massa sly & klippte gräset en sista gång inför vintern.
 
Vi åkte på damklubbsresa till Norrköping. Där gick vi på chokladprovning, åt Libanesiskt & shoppade.
 
Och så hade jag Pomp de Luxe-party här hemma. Sicket jäkla trevligt klädmärke det är. Skulle vilja ha massor av vad de säljer - fast i min egen storlek :).
 
 
 
 
 
#1 - Emma Vuckovic

Jag läser & gillar det jag läser =) Kram och gott nytt år!

Svar: Tack vännen! vi får ses igen snart. Kram!
Skattkistan

#2 - anna

har evelina någon blogg? längesen jag hörde av henne

Svar: Hmm, Evve har ingen blogg :) Inte hennes grej riktigt tror jag! Knappt att hon hänger på FB.
Skattkistan