Skattkistan

En sån där herregud-dag.
 
 
Idag har det varit en sån där dag igen när jag har kunnat känna - herregud så mycket vi har hunnit med! Sitter i detta nu (vid 23.30) och väntar på att en sats hallonsats ska börja koka. Det gäller ju att smida när järnet är varmt så att säga.
 
Förutom syltkok har vi hunnit leka slaktare, målare & diskmaskinsoperatör. Av dagens aktiviteter är jag mest nöjd med att vi lyckades fixa diskmaskinen. Inte så att den var helpaj, men den ville inte tömma ut diskvattnet och det räckte inte med att rengöra filtrerna. Nä vi (mest jag) fick skruva bort en sida, kolla slangen, skruva bort ett par innedelar och meka lite :) När alla bitarna var tillbaka på sina platser igen efter en stunds fixande så funkade maskinen igen och vi slapp köpa en ny lite för tidigt (ska ju köpa en ny i samband med köksrenoveringen i slutet av året).
 
Jag har förresten även varit ute på en åttakilometersrunda i högsommarvärmen tillsammans med Milo. Vi var helt slut efteråt bägge två. Note to self - spring inte mitt på dagen när det är över 25 grader ute :)
 
Imorgon blir det en tur till stan för att inhandla reglar så att vi kan fortsätta med renoveringen av Billies rum. Vi ska börja med att regla ut väggarna så att sedan elektriker kan komma och dra nya kablar och rörmockaren kan dra nya rör till elementen. Sen ska vi tillläggsisolera, sätta skivor, spackla, måla & så ska snickarna byta ut fönsterna.  Sen ska det bara dit lite foder och socklar och tadaa, sen är det ju klart :) Tyvärr går det nog inte riktigt lika fort att genomföra allt detta som det gick att skriva ner det. Men min förhoppning är att rummet ska vara färdigt innan vi åker på semester i början av november... vill och vågar tyvärr inte hoppas på tidigare. 
 
Nu ska jag pussa på P lite innan vi kryper till kojs.
Puss o Kram
 
PS. Tack för alla era kommentarer om de gula elementen. Jag gillar dem själv, men tror nog ändå att de blir vita i samband med resten av renoveringen.