Skattkistan

Söderöver. I hope.
På torsdag åker vi söderöver för ett par dagar i Malmö tillsammans med vännerna Lina, Mårten & deras lillkille Harry. OM bara vår lilla skrutta vill bli kry igen.
 
Billie har haft feber idag, ganska hög sådan (närmare 40 grader) och varit varm, gnällig, trött men också pigg. Detta är första gången hon har feber så det tog mig lite på sängen. Vad gör man bara med en liten skrutta som är sjuk? Har googlat, frågat & känner mig nu ganska så säker på att jag skött mig så bra som en mamma kan göra. Jag har myst & gosat, givit alvedon, erbjudit vatten, lekt med henne, matat henne, erbjudit henne vatten, försökt dutta hennes panna med en sval (blöt) handduk, erbjudit henne vatten, låtit henne sova i mitt knä, matat henne igen, givit alvedon och så erbjudit henne vatten igen.
 
Mycket vatten alltså, en hel del sömn, alvedon & faktiskt helt OK med mat. Nu ligger hon och sussar i vår säng där jag inte riktigt kan bestämma mig för om hon ska få ligga kvar. Hon ska ju helst ligga svalt nu när hon själv är så varm och då är ju hennes egen säng bättre. Samtidigt så känner hon sig förstås tryggare om hon får ligga emellan mig och P... nåväl, vi får se vad pappan säger när han kommer hem.
 
Tillbaka till Malmö. För vi måste ändå hoppas och tro på att vi kommer dit, om inte på torsdag så åtminstone till helgen. Vi ska låna lillasysters (och hennes killes förstås!) lägenhet vilket känns himlans smidigt när vi reser två familjer med barn. Då kan ju kidsen sova i varsitt rum och vi vuxna kan förhoppningsvis sitta i det tredje, eller ännu hellre på balkongen och dricka vin :).
 
I Malmö har vi så här långt inga bokade planer. Men jag hoppas att vi hinner med ett besök i Skanör Falsterbo & en sväng till grannlandet. Kanske blir det karuseller på Tivoli eller Bakken, det får vi se. Men att vi kommer att få det alldeles prima det är jag säker på. Sällskapet är topp & staden gillas massor.
 
Har ni några bra tips på besöksmål, restauranger (gärna barnvänliga), fikaställen (viktigt!), bra shopping,eller annat som ni bara inte kan hålla inne med om Malmö/SkanörFalsterbo/Köpenhamn med omnejd så emottages dessa med glädje :)
 
Lilltjejan igår då hon var alldeles pigg och kry.
 
 
 
 
#1 - 2-barns-mamman

Lillskruttan då! Hoppas hon snart blir frisk, låter som om du skött dig exemplariskt så det blir hon nog :-)
Låter som ni har planerat en härlig semestertripp så vi håller tummarna att den blir av!

Svar: Tack snälla Marie! Håller tummarna stenhårt jag också. Ser så mycket fram emot denna lilla för-semester :) Dröm sött nu! Kram
Skattkistan

#2 - Karin O

Fy då hoppas hon kryar på sig snabbt!

Svar: Tack snälla Karin, hoppas att det hjälper :)
Skattkistan

#3 - Mari

Det där med feber är något som går nu:( Min dotter fick också feber i söndags kväll, bara sådär pang boom! Dagen efter hade hon 40-41, trots Alvedon. Fick då veta att man kunde ge Alvedon varvat med Ipren var tredje timme för att slippa febertopparna och det har hjälpt. Nu har hon dock fått blåsor i munnen stackaren. Var nere på vc, var väldigt vanligt bland barn upp till tre år. Kämpa på och krya på B

Svar: Så då är det kanske tredagarsfebern din dotter (och kankse min dotter) har åkt på? Har läst om den och dessa blåsor. Håller tummen för att det inte är så här hos mig, inte bara egoistiskt utan självklart för att Billie ska slippa dem :(. Tack snälla för din kommentar! Kram Jennie
Skattkistan

#4 - Ida

Usch och fy, krya på dig Billie. Inget kul alls när dem är dåliga. Kram

Svar: Nä, fy! Men jag måste ändå erkänna att det varit lite mysigt när hon varit så trött och gosig. Idag har hon dock fått alvedon och då har hon vart piggare och knallat runt lite som vanligt. Hoppas att febern är lägre även när alvedonen gått ur kroppen! Kram tillbaks och hoppas ni har det bra!
Skattkistan

#5 - Zandra

Ebbot fick också sån där plötslig feber i måndags. Nästan 40 grader och superhängig och ledsen hela dagen och igår var det som bortblåst.. Helmysko! Hoppas hon slapp ha det så länge, annars kan det ju vara 3-dagarsfebern som spökar :)

Svar: Jag tror faktiskt att det var den där tredagarsfebern, för det höll i sig i... tadaa tre dagar :) Men skönt att det är borta nu, för hua att ha henne sjuk :(. Hoppas Ebbot är pigg han med, o söta lilla Lilli som fått fisk :) Kram!
Skattkistan