Skattkistan

TBT Gravid med Billie.
Gravidmagen med Billie i v 21+4.
 
Idag är jag i v 21 + 5 så bilden ovan känns högst aktuell. Nog tror jag att magen är något större denna gången. Ska försöka dokumentera detta ikväll.
 
Idag var vi hos barnmorskan för första gången sedan inskrivningen i vecka 10 (bortsett från ultraljuden) och allt såg bara fint ut. Dock tyckte hon att jag skulle börja ta järntabletter redan nu även om mitt blodvärde var på OK 126. Blodtrycket var bra & SF måttet mättes till 22.5 cm vilket enligt henne var helt normalt.
 
Höjdpunkten vid besöket var förstås att få höra vår bebis hjärtslag och jag hann nästan få hjärtat i halsgropen innan hon hittade rätt på magen. Phu! Men när hon väl hittade det så bankade det på med 150 slag/minut ♥.
 
Bebisen lever för övrigt rövare som attan i magen mest hela tiden, mer än vad jag minns att Billie gjorde. Annars känns det mesta som förra gången, det enda som är annorlunda är möjligtvis att brösten har blivit betydligt större denna gång... haha.
#1 - Veronika

Åh, vad skönt att läsa. Fick börja med järn redan v.12 denna gång. Ang brösten är mina stora och ömma denna gång. Så har det aldrig varit innan 😄

Svar: Så jäkla gött att må bra! Och att allt så fint ut. Inte helt tokigt med större bröst heller, det har man ju typ alltid velat ha, haha. Synd att de nog inte stannar :) Kram!
Skattkistan

#2 - Anonym

Underbart :) trist med järntabletterna, tror att jag oxå får börja med det snart. Mådde verkligen illa av dem förra gången :/

Svar: Oops, har glömt att börja ta dem. Får allt göra det innan tröttheten slår in antar jag :) Kram!
Skattkistan

#3 - Anna

Åh så härligt, mysigt med en ny liten.

Svar: Ja det ska bli supermysigt :) Fattar det fortfarande inte även om h*n knackar på mest hela tiden inifrån. Kram på dig!
Skattkistan

#4 - Emma Vuckovic

Härligt Jennie! Ses gärna när vi kommit hem från Kroatien! Kommer hem runt 3/8. Kram

Svar: Och den 4/8 åker vi till Cypern :) Men en vecka senare är vi hemma igen, sen blir det inga fler långturer på lääänge ;) Så då ses vi gärna! Kram!
Skattkistan

#5 - Emma Vuckovic

Härligt Jennie! Ses gärna när vi kommit hem från Kroatien! Kommer hem runt 3/8. Kram