Skattkistan

Att vara i fas med julförberedelserna.
 

Igår medans Disa sov så passade jag på att mysa till det med lite ljus, julmusik och de julklappar som är inköpta så här långt. Nu är de alla inslagna och jag känner mig helt klart i fas med julförberedelserna. Än så länge är det ju inte så mycket som behöver vara gjort, men jag tycker att det är så mycket roligare att göra fina paket när det inte behöver stressas.
 
Och förresten! Vi ska fira jul här hemma hos oss i år. Så himla mysigt. Det kräver förstås lite mer förberedelser än om man åker iväg på julfirandet. Litar dock på att både syrrans familj & mamsen o pappsen fixar lite av maten de också. Jag är nog ganska traditionell av mig när det gäller julbordet, ni vet skinka, köttbullar & janssons. Men jag ser också fram emot att testa några nya godsaker vilket min syster och hennes karl brukar vara duktiga på (no pressure :))
 
Har ni kanske något tips på gottigheter till julbordet som inte är helt traditionella? Gärna fräscha och inte så "tunga".
#1 - Evelina

Var har du köpt de fina brickorna?:)

Svar: Brickan är från Svenskt Tenn :)
Skattkistan

#2 - Helena

En väldigt god sallad är tunt skivad rödkål, tärnat äpple, ströfikon och en dressing på dijon/honung/färsk ingefära/vit balsam/saltpeppar plus neutral olja. Passar till och fräschar upp all kött och korv!

Svar: Låter ju supergott! Det receptet lägger vi till "samlingen" :) Kram
Skattkistan