Skattkistan

Min tremånaders bebis.
Nu är hon officiellt tre månader min lilla tjej. Idag var vi nämligen på BVC och fick de dära tremånaderssprutorna. Aj! Det gjorde ont tyckte Disa, men ikväll tycker jag ändå att hon varit ganska mycket som vanligt. Vi gav henne faktiskt en alvedon i förebyggande syfte, vill ju klart inte att hon ska behöva ha ont i onödan.
 
Annars såg allt bra ut på kontrollen. Hon väger 5270 gram och är 60 centimeter lång. Lite tyngre än storasyrran var vid tre månaders ålder, och hon följer sin kurva fint.
 
Hon bjuder allt oftare på små leenden och hon gillar när vi busar med henne och piper på näsan. Än så länge har hon inte förstått hur bra och rolig storasyrran är, men Billie gillar verkligen sin lillasyster! Hon har sagt "Jag tycker om dig lillasyster" så många gånger och ska göra precis som lillasyrran hela tiden... ligga i babygymmet o sådär :).
 
Man jämför ju gärna sina barn med varandra och när det gäller sömnen så funkar det för tillfället väldigt bra, bättre än det funkade med B som knappt sov alls dagtid. Idag till exempel, så sov hon gott mellan 09 och 13.00. Himlans skönt med ett långpass. Både för henne och hennes mamma :).
 
På nätterna sover hon jämte mig och P i sängen och brukar sova ganska bra även där. Vaknar lite tidigt tycker jag allt, vid 07 nån gång. Men får nog vara nöjd med det ändå!
 
Vår lilla Disa Dus, det ska bli så härligt att få följa dig i livet!
 
 
#1 - Carolina cuevas

å vad roligt att det fungerar bra med stora syster :-) Vilken lycka du måstekkänna när hon sover så bra . Min lilla prins sover inte alls mkt på nätterna

Svar: Jag försöker njuta av att sömnen funkar just nu! Det är ju fram och tillbaka med det med bebisar. Bara för någon vecka sen så gick det inte alls att få henne att sova på dagen... men som sagt, njuter av stunden! Snart kommer nog din prins kunna sova bra med ska du se! Det är dock jobbigt när det känns som inget fungerar - been there done that :(.
Kram
Skattkistan

#2 - Angus

Sicken liten sötkorv!

Svar: Tack :)
Skattkistan

#3 - Robex Lundgren

söt

Svar: Tack :)
Skattkistan

#4 - Anna

Så söt hon är och vad kul att allt går så bra! :)

Svar: Ja det är skönt att det mesta funkar för tillfället :) Man vet ju att det kan ändras på en dag från lätt till svårt, så en får njuta :)
Skattkistan

#5 - Ann

Himmel så gullig!😊

Svar: Hihi, japps. Och dreglig. :)
Skattkistan

#6 - jagochminafina.blogg.se

Det är allt en gåva att få följa de små på deras väg:)

Svar: Det är det!!
Skattkistan