Skattkistan

Att ryckas med i hysterin.
Jag har länge gillat barnklädesmärket Mini Rodini. När Billie var runt halvåret fick hon sin första Mini Rodini-mössa med kaniner på som jag minns att jag köpte på 50 % rea på NK, jag var supernöjd över den och hon använde den massor. Mössan försvann på förskolan något år senare, men hade den vart kvar här hemma så hade den använts av Disa idag... eller sålts för dyra pengar till någon annan Mini Rodini-tokig mamma. För såna finns det. Precis som det finns sporttokiga/biltokiga/vintokiga pappor :).
 
På sista året så har det blivit lite av en sport/hobby för mig att hitta Mini Rodini-plagg på loppis (görs sällan!), på Tradera & sedan några månader även i gruppen för lika tokiga som mig på FB. Så barnens garderob är uppdaterad. Och jag rättfärdigar min shopping med att plaggen håller länge (både i storlek & kvalitet), att de är tillverkade i bra material (för miljön) & att andrahandsvärdet på dem är grymt. 
 
Idag var det släpp för Mini Rodinis Memory Lane collection och då rycktes jag förstås med i hysterin som rådde och såg till att barnen även fortsättningsvis kommer ha (enligt mamma) finaste kläderna. Och jag blev även inspirerad till att ta en egen lite "walk on memory lane" med Mini Rodini-kläder som tjejerna haft. Så himla roligt att ha en anledning att titta tillbaka i bloggen på allt vi har gjort. Och på våra fina tjejer ♥.
 
PS. Jag vet att det finns viktigare saker än barnkläder & att lägga pengar på barnkläder. Men det är så himla rolgt! Och man kan ju se det som att jag är som vilken samlare som helst. Det jag samlar på är Mini Rodini-plagg, fina gamla kakburkar & minnen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Hanna

Tråkigt bara att alla köper för köpandet skull. Tog inte lång tid innan mycket redan låg ute till försäljning på instagram. Tråkigt för oss som är beroende och älskar att använda deras kläder. Fina flickor du har =)

Svar: Nä, det håller jag verkligen med dig om! Själv hamnade jag på plats 2000-ish i kön så när jag väl kom in och kunde handla så var ju väldigt mycket slut. Som tur var så fick en kompis ett betydligt lägre nummer så hon kunde köpa några saker som sen tog slut åt mig :) Fick du inte köpa något alls?Kram
Skattkistan

#2 - Lisa

Hög igenkänningsfaktor! Min last (?!) är Babyshop. Det blir många beställningar därifrån, jag har inget favoritmärke men oftast och helst handlar jag Ralph Laurenkläder. Ett gäng UGG-skor (de små fötterna växer ju så snabbt) och Hunter-stövlar har jag beställt genom åren och de används flitigt. Toppkvalité på kläder och skor!

Svar: Hehe, gött att det finns likasinnade :) Fast det vet jag ju att det gör. Men gött att höra! Gillar också Ralph Lauren, uggs har jag aldrig ägt några, varken egna eller till barnen. Men Hunterstövlar får det nog bli till hösten till Billie! Kram
Skattkistan

#3 - Mari

Alltså, Mini Rodini är bara bäst.

Svar: Eller hur! Kan bara hålla med :)
Skattkistan