Skattkistan

Julklappstips till honom.
 
 
 
Då var det den första december och därmed dags att åtminstone börja fundera över de där julklapparna som ska inhandlas till de nära och kära. Själv älskar jag att både köpa julklappar... och få :).
 
Tidigare år har det köpts och fåtts en hel del julklappar i min familj, men nu har vi bestämt att vi ska göra precis som med Petters familj. Att alla vi vuxna får en julklapp var... och att vi därmed alltså också "bara" köper till en person i familjen. Även om jag gillar allt det där med klappar så är det skönt att slippa hetsen att hitta grymma klappar till många... Nu blir det fokus på ett par klappar istället. Däribland dem till min karl :). Ovan har vi ett par fina grejor som jag skulle ha gillat om jag var snubbe!
#1 - Anonym

Det är skönt å slippa det här med julklappar till många och tänk vad pengar det kostar😊. Det är bättre man köper nånting till sig själv som man verkligen vill ha.

Svar: Ja men det är ju så sant egentligen det där!! Kram
Skattkistan

#2 - Nina

Så har vi gjort ett par år nu i min familj, så himla skönt att stressa runt efter julklappar och bara ha en att köpa till, dessutom har jag och Martin bestämt att vi inte heller köper julklappar till varandra, vi köper till Lykke istället <3

Svar: Visst är det skönt med mindre hets! Men jag gillar ju ändå det där med julklappar och vill inte avskaffa helt även om fokuset ändå blir barnen :)
Skattkistan

#3 - Therese- Olivia och Noels mamma

Det låter klokt tycker jag. Julen handlar om så mycket mer än julklappar. Är så tacksam över att ha familjen samlad och bara umgås och mysa❤ Vi kör julklappsspel vid jul där vi spelar om klapparna. Brukar locka till mycket skratt. Till barnen blir det julklappar men även här kämpar jag för att det inte ska bli överflöd (som är så lätt hänt).

Svar: Visst gör den! Helt klart så är ju det viktiga att man får fira den tillsammans med människor man tycker om. Vi ska också köra julklappsspel i år, men är dålig på upplägg för sådant så ge gärna tips! Kram
Skattkistan

#4 - Junitjej

Bra tips!

Svar: :) Tack!
Skattkistan