Skattkistan

Fem års midsommarfirande.
Det bästa med att blogga är helt klart biblioteket av bilder som man har hunnit skapa. Och dagboken där man kan titta tillbaka på vad man gjorde en viss månad eller till och med dag. Det behöver aldrig bli några diskussioner om när något särskilt hände, för var det något särskilt så har det säkert blivit dokumenterat :)
 
Jag kollade tillbaka lite i min gamla blogg och kan konstatera att jag har bloggat sedan 2006 -  galet länge! Här på Skattkistan har jag bloggat sedan 2008 - också länge. Jag har liksom blivit Skattkistan :).

Hur som helst, jag har tagit mig en trip down memory lane och kollat hur mina midsomrar sett ut de senaste fem åren. De fem midsomrar jag haft tillsammans med P ♥. 
 
Midsommaren 2011 så var jag och hela den dåvarande Åkessonska familjen i Berlin. P's pappa fyllde nämligen 60 år så vi var där för att fira. Midsommarafton var själva födelsedagen och den firade vi i en solig park. En annorlunda midsommar, men himla bra!
 
Midsommartårtan detta året fick serveras på papptallrik med snålt med grädde. Men midsommar var det ändå!
 
 
Midsommaren 2011 blev också en annorlunda midsommar, för då hade vi blivit tre i familjen några veckor tidigare. Vi firade ute i Rottne med vänner och gjorde midsommarkransar precis som sig bör :).
 
 
Sara myste med Billie och Lina var ganska så gravid ♥.
 
Midsommartårtan 2012.
 
2013 firade vi midsommar i Växjö. Vi tog en tur med vagnarna & sovande barn till Evedal och Billie hade på sig samma klänning som både jag och min mamma haft på oss på midsommar tidigare.
 
Ett härligt gäng kids. Tänk att de blivit stora nu!
 
 
Lille Ludda & radarparet Billie & Harry. De var alla söta redan då ♥.
 
Minsta lilla midsommarfiraren Thor. Gulle!
 
Och så tårtan 2013.
 
 
2014 firade vi midsommar i Växjö igen. Med fina vänner, som vanligt :). Både jag och Lina var gravida med varsin skrutt.
 
Midsommar bjöd på sol & trapphäng och en massa gräsklippande och lekar.
 
Och så jordgubbstårta. Förstås!
 
Midsommaren i fjol spenderades hos våra vänner Lina & Mårten i Båstad. De har stuga där och vi skapade nya traditioner :). För i år åker vi dit igen! 
 
Vi band midsommarkransar. Gjorde midsommarstång och åt god mat. Som man ska på midsommar. 
 
Det var ganska soligt, men inte speciellt varmt. Så något bad var det inte tal om. 
 
Och så åt vi förstås jordgubbstårta. 
 
Tårtan brukar falla på min lott att göra (jag ber faktiskt om att få göra den då jag tycker det är kul) så igår bakade jag tårtbotten. Samma recept som vanligt - varför ändra på ett vinnande koncept? :)
Jag la även in två sorters sill. En krämig äppel- och currysill och en klar rödlökssill. Hur de smakar får vi se imorgon.
 
Kameran hänger förstås med till Båstad, så om ett par dagar får ni med största säkerhet se hur årets midsommar blev. Förhoppningsvis varm, torr (vi ska bo i tält!) och himlans trevlig.
 
Ha en härlig midsommar alla fina!
Kramar Jennie
 
 
#1 - ajlimullersandvik.blogg.se

Det ser verkligen ljuvligt ut, så bra :D :D