Skattkistan

Halvvägs.

God morgon! Även om det just blivit natt hos er hemma i Sverige. Här är klockan 06:35 o jag är uppe med tuppen, trots att P o jag inte somnade förrän runt midnatt. Vad då bättre göra än att blogga lite :).

Nu är det nästan en vecka sedan vi åkte hemifrån och strax över en vecka tills vi åker hem, halvtid alltså. Och vilken halvtid sen.

Att jag skulle gilla Thailand det hade jag inga större funderingar på, men hur barnen skulle reagera på värmen, om de alls skulle äta?!? Och hur de skulle ta tidsomställningen var ju svårt att förutspå.

Det visade sig hur som helst att barnen stortrivs här. Vilka barn skulle inte det? Tillgång till båda sina föräldrar så gott som på heltid, oändligt med badmöjligheter o pooler, en Bamseklubb (o från idag samtidigt också en babyklubb) där man bara hittar på bus o roligheter och en befolkning i landet som älskar barn OCH som verkligen visar att de gör det. När det gäller maten så funkar det. De äter, men inte som hemma riktigt. Disa har varit lite gnällig hit o dit o inte velat äta när mat serverats men vi har alltid haft lite mat "redo" när hon flaggar för att vara hungrig.

Galet mycket frukt äter de iallafall, bara som de är men också mixade till grymma smoothies o juicer. O så torkad frukt, eller fruktgodis som vi kallar det :).

Slutligen, tidsomställningen. Tja det tog ett gäng dagar innan Disa förstod att hon skulle sova när det blev kväll här o så har hon varit galet trött på dagen. Men det är SÅ värt det!
nu har båda tjejerna sovit gott tre nätter i rad. Hurra!

Idag blir det en repris på gårdagen här i paradiset. Men med en liten extra tvist. Idag får P och jag l
Nämligen lite egentid ihop i ungefär 2 h (galet lyxigt) medans båda barnen är o leker med varsin klubb. Tycker Disa att det är kul så får hon gå på sin babyklubb när B är iväg även dagarna framåt tror jag. Kul för henne med med lite annan stimulans och skönt att veta att det blir någon inomhustimme också, för solen den tar ju på krafterna! O väldigt avkopplande för oss föräldrar som vakar som hökar 24/7 annars.

Idag blir det massage på vår barnfria stund och ett dopp i havet. Ett första då Disa är riktigt skraj för de höga vågor som är här och typ skriker "rädd läskigt" så fort vi kommer nära. Oturligt nog blev hon lite rädd när vi första dagen gick ner tillsammans för att känna på vattnet och en våg överraskade oss o blötte ner oss halvt.

Som sagt, vi har det underbart! Under veckan som kommer blir det någon utflykt, ett marknadsbesök till (var på marknaden i förrgår - supermysigt!), fortsatt god mat och en o annan massage o annan lyx. Och så en himla massa härligt häng med min fina familj som jag är så glad över att få tid med och så stolt över!

Ha en härlig måndag alla.
Stor kram Jennie

Vill ni hänga med oss här i Thailand mer i realtid följ mig på Instagram, där heter jag Frokenfraken82.