Skattkistan

Att drömma om en resa.
Om två veckor åker vi på vår första utomlandssemester som fyra i familjen. Lika många veckor kommer vi sen ha på plats i ett underbart skönt land där det är varmare ute än inne. Där sanden är vit och vattnet är klart. Där barfota är sedan gammalt. Där tvätten tvättas av någon annan (om man skulle behöva tvätta) och där den stora frågan för dagen blir huruvida man ska gå till vänster eller till höger på stranden när det är middagsdags. Där vi kommer att ha mer tid för varandra, både i stort och smått. Där vi kan sova länge på morgnarna, eller iallafall så länge som våra tjejer tycker att vi ska sova. Där vi kan träna varje dag. Om vi vill och känner för det. Där vi kan välja allt möjligt nytt vid frukostbuffén, eller det gamla vanliga. Där datum eller klockslag inte spelar någon roll, såvida vi inte har bokat in någon spännande utflykt eller lovat barnen att titta på Bamseshowen. Där vi kommer bada en massa och få fräknar på näsan. Där jag kommer att beställa in de mest våghalsiga maträtter (starka!). Där barnen och kanske även vi träffar nya och spännande vänner. Där vi kan ta en massage i skuggan, eller en snorkel i handen och ge oss ut och titta på färgglada fiskar. 
 
Där i landet som än så länge bara är bilder på skärmen men som snart kommer vara minnen i hjärtat.
Thailand, jag vet inte riktigt vad du är, men jag är säker på att du kommer att göra oss alla väldigt gott ♥
 
Nice 2016.
 
#1 - Anonym

Härligt skrivet. Hoppas ni får en bra resa.

Svar: Tack snälla! Det får vi alldeles säkert :)
Skattkistan

#2 - Emma

Flyger ni från Växjö?

Svar: Hej Emma! Nä, tror inte det går några flyg till Thailand från Växjö? :)Vi åker från Köpenhamn!
Skattkistan

#3 - Emma

Jag flög från Växjö för massa herrans år sedan till Thailand (dock mellanlandning i Stockholm hehe) så därför jag undrade om det fanns nu med. Trevlig resa!

Svar: Det minns jag när det fanns! Lite coolt att man flög från Växjö. Själv har jag aldrig varit i Thailand så det blir spännande :) Tack snälla du! Kram
Skattkistan