Skattkistan

Att duka till middag.
I lördags hade vi dejt bokad med ett par vänner. En god anledning att dra fram duken på bordet och fixa fint. Något som jag älskar att göra :).
 
Denna gången dukade jag med vårt "sommarstugeporslin" Fasan från Rörstrand som jag har en ständig loppisjakt efter. Hoppas vi skaffar en sommarstuga någon gång där vi kan använda porslinet varje dag!
 
Mitt fina fredagsfång från förra veckan. Här är buketten inne på sin åttonde dag. Väl spenderade pengar! Ett gäng minitomater från vårt växthus fick också pryda bordet. Trevligt när dekorationen inte bara är snygg utan också ätbar.
 
Close-up på de dära små godingarna.
 
Kvällens förrätt. 
 
Och så det dukade bordet med vänner och allt. 
 
Fint med dukat bord. Fint med vänner och fint med helg!
#1 - Angelica

så fint du har dukat! ser riktigt proffsigt ut! (:

Svar: Tack snälla du!
Skattkistan

#2 - Lena

Så himla fint, jag älskar också att göra något extra när det gäller dukningen! :)

Svar: Visst är det roligt! Nu var ju inte detta så värst avancerat visserligen, men ändå kul :)
Skattkistan