Skattkistan

Att prova på något nytt.
Igår provade jag på en ny träningsform - nämligen crossfit! Ja alltså, jag testade även crossfit en gång i början på augusti för att se om det kunde vara något för mig, men nu så har jag och min kompis Lina anmält oss till en nybörjargrupp på Crossfit Växjö och igår var det första gången. Både innan första passet och nu efter det så jag mig superpepp! 
 
Även om det nu under perioden som jag tränar i nybörjargruppen läggs mycket tid på teknik och genomgång så blev jag rätt så trött & jag har idag haft träningsvärk i lår och rumpa efter att vi gjorde ett helt gäng airsquats :). Bra där! 
 
Nybörjargruppen innebär träning två kvällar i veckan i fyra veckor och sen får man testa på alla "vanliga" pass i två veckor innan man få bestämma sig för om man vill fortsätta träna som medlem. Hoppas på att hitta ny träningsgnista :). Och nu blir det ett bra komplement till den konditionsträning som jag redan nu gör varje vecka och har skött bra! 
 
Idag till exempel så körde jag "Almenäs-intervaller" på lunchen, dvs 10 minuters jogg följt av 10 intervaller á 1 minut i rätt snabbt tempo (för min del typ 12.5 km/h och så 0.25 snabbare för varje intervall) med en långsammare minut emellan varje snabb intervall (10 km/h) och så avslutade jag med 10 minuters jogg. Det blev en distans på 7.4 km på 40 minuter vilket jag tycker är ganska bra för ett lunchpass :).
 
Nu är dock mina löparskor (som jag använder utomhus) totalt uppslitna undertill, det har gått hål genom yttersulan, så det är helt klart dags att köpa nya. Funderar på något av nedan par. Älskar Nike's skor!
 
 
 
One / Two / Three / Four
#1 - Anonym

Four...

Svar: Det blev en beställning av det andra paret igår :) Hoppas de blir bra!
Skattkistan

#2 - Veronika

Har ettan. Fantastiska!

#3 - Veronika

Har ettan. Fantastiska!

Svar: Beställde tvåan igår :) Hoppas de är bra de också!!
Skattkistan