Skattkistan

När det inte riktigt går som man har tänkt.
Idag när jag slutat jobbet var planen att så snabbt som möjligt åka hemåt för att hänga med tjejerna en stund. Jag skulle köra via McDonald's och köpa kvällsmat med mig hem till kidsen som också skulle hämtas upp på förskolan. Sist av alla. Men barnen var glada, maten var med & jag hann i tid. Bra så långt.
 
Vi åt upp maten (nu ljög jag, jag och Billie åt upp vår mat) och kidsen gick in för att leka. Jag smet ner i källaren för att sätta på torktumlaren då blöjan läckt i Disa's säng under natten och jag hade hunnit slänga in en maskin innan jobbet. När jag kommer ner i tvättstugan så är det vatten överrallt! Först inbillade jag mig att tvättmaskinen gått sönder, men efter att ha krupit på knä i vattnet förstod jag att själva avrinningsslangen åkt ur avloppet och att det istället rullat dit en tennisboll och satt sig i vägen för avrinningen. Typ höjden av otur! However, det där får vänta tills barnen sover.
 
Upp kom jag med lakan & började bädda i vår säng där nästa Disa-blöja läckt på morgonen (sktiblöjor!)... Då hör jag en smäll i Disa's rum och springer in. Då har hon trillat ner från sin stol och gråter hysteriskt. Jag försöker bara trösta henne och när Billie säger att Disa blöder har jag inte märkt det. Och hon blöder mycket! När hon har lugnat sig lite så konstaterar jag att hon bitit sig ordentligt i insidan av läppen och att hon har ett jack i hakan precis nedanför läppen så jag ringer jourläkarcentralen som ber mig komma in, vi kanske behöver tejpa/limma. Eftersom Petter är i Kroatien, mormor jobbar, morfar är på Öland & farmor o farfar i Wien så ringer jag till min vän Frida som efter en sen på jobbet möter upp oss nere på jourläkarcentralen ♥.
 
Väl på plats så går det ganska fort och läkaren konstaterar att det inte behövs sys och att en tejp troligtvis ändå inte skulle få sitta kvar, så vi får åka hem igen. Jag är lugn, Disa är glad över att ha fått ett katt-klistermärke & Billie halvsur över att hon inte fick följa med Frida hem till hennes dotter Lina...
 
Nu, några timmar senare så sover barnen sedan länge & vattnet på golvet nere i källaren är upptorkat. Allt gick bra tillslut och ingen är gladare än jag :). Slut som artist så ska jag hoppa i säng nu och ladda för en hel helg med barnfritt, 35-årsmiddag och kick-off!
 
Over and out.
 
Min lilla galning.
#1 - Mickan

Usch vad otäckt! Tur det gick bra med lilla Disa ändå och att "vattenläckan" var enkelt åtgärdad. Hoppas du får en härlig helg nu! Kram! 😘

Svar: Tack snälla :) Det är häftigt hur snabbt "stora" sår ändå kan läka. Nu syns det ju knappt längre. Phu! Och ett stort grattis till dig igen förresten, eller till hela familjen förstås :) Kram!
Skattkistan