Skattkistan

Nice är najs.
Hello dear blog followers.
Det har hunnit bli tisdag kväll innan jag öppnar datorn efter att jag kommit hem från Nice och min urhärliga tjejhelg där. Alltså! Tjejhelger for the win. Gärna i en solig och lagom stor stad med turkost vatten & nära till det mesta.
 
Som ni hör så är jag supernöjd med helgen jag haft, men tänkte att jag skulle bjussa på lite bilder så att ni verkligen förstår :). 
 
Och hörrni. Gillar ni inlägget, så "gilla" det gärna nedanför genom att trycka på hjärtat. Då vet jag ju bättre vad som går hem hos er!
 
Så fort vi kommit in till Nice och hade lämnat av våra väskor på hotellrummen så tog vi oss ner till stranden. 
 
Det tog bara 5-10 minuter in till stan från flygplatsen... så en hel del flygplan flög förbi stranden på ganska så låg höjd. Påminde lite St Marteen och när vi var där med jobbet för en himlans massa år sedan.
 
Stranden bestod av stenar i mängder.
 
Hela gänget. Åtta olika, men alla väldigt härliga tjejer ♥.
 
En roligare lunch :).
 
På väg mot Nice's höjder.
 
Nä men bonjour!
 
Underbar strand & underbart hav!
 
Ett lurigt hus. Några av fönsterna är påmålade och några är äkta. Vilka är vilka, det är frågan.
 
En dag åkte resten av gänget till Monte Carlo. Då stannade Sara och jag som redan varit där kvar i stan för att hyra cyklar och titta runt på små spots. Bland annat en inomhusmarknad med frukt och grönsaker.
 
Där fanns mycket gott - sparris i långa rader.
 
Men hallå! Runda zuccinis? Eller är det minipumpor? Söta hur som!
 
Jag som inte ens är särskilt förstjust i tomater tycker ju att dessa ser underbara ut.
 
Sen plockade vi med oss lite gotte från affären och tog oss ner till havet. Solen sken och vi var sugna på strandhäng & bad!
 
Sällskapet ♥
 
Underbart med värmande sol på huden.
 
Efter en stund på stranden cyklade vi vidare och hamnade här. Dags för vinlunch!
 
Och moules mariniers.
 
Vidare på cykeln och igenom en park full med fransmän som tagit helg. Underbart att se alla barnen som busade i vattnet.
 
Som den här dyngsura lilla tjejen ♥
 
Det var alla bilder jag hade att visa från Nice. Himla positivt överraskad över staden. Allt ifrån smidigheten att ta sig dit till prima hotell med toppenläge. Att vi fick härligt väder (betydligt bättre än vad det spåddes bli!), åt på schyssta restauranger, hann med bra shopping & gjorde faktiskt mer roligt därtill. Att resa hörrni, det är livet! Och om bara en och en halv månad bär det av igen... denna gång tillsammans med hela min familj.
 
 
 
 
 
#1 - Sara'n

❤️ Fina bilder, tack för sällskapet❤️

Svar: Tack själv finaste du! Hoppas vi kan komma iväg någonstans igen snart :) Puss!
Skattkistan

#2 - Fanny

Skulle verkligen vilja åka till Nice!

Svar: Det tycker jag absolut du ska. Härlig stad!
Skattkistan

#3 - Rebecca

Åh vad härligt det ser ut!
Jag ska åka till Nice om två veckor och blir om möjligt ännu mer taggad nu när jag ser dessa bilder! :D

Svar: Åh, hoppas du får det riktigt härligt!
Skattkistan