Skattkistan

Att vabba en halvdag.
Idag blev det vabb för mig. Igen. I måndags var Billie febrig så då var jag hemma med henne och idag var det Disa's tur. Det är inte ofta det här lilla yrvädret somnar utan att man verkligen försöker få henne att sova. Men idag slocknade hon i min famn i soffan. Så himla mysigt! Även om det såklart är trist att hon är sjuk.
 
Man måste ju ha sin förmiddagsfrukt till kaffet precis som på jobbet. Blodapelsinerna är ju galet goda just nu!
 
När hon sovit en timme så var hon ganska pigg igen. Och busig!
 
Gillar hänget här hemma i vardagsrummet. Våra Stocksund-soffor från IKEA är verkligen både sköna och fina. Och jag älskar att de är ljusa i klädseln trots att vi har barn. Allt tyg på dem är tvättbart och himla enkelt att ta av om- och när de behöver tvättas. 
 
Och så lite nya kuddfodral i soffan i härligt våriga färger. Blev inspirerad av Ulrika som köpt nya och passade på att göra detsamma när jag var på Mall of Scandinavia där både Ellos- och H&M Home fanns. Jag gillar båda butikerna massor. Främst för att de är prisvärda och har schyssta utbud av kuddfodral (man behöver inte köpa helt nya kuddar). 
 
Efter en halvdag hemma tog jag paus från barn och soffa för ett par timmar och åkte in för ett planerat möte på jobbet samt lite mer jobb och farmor passade båda tjejerna. Eftersom Disa fortsatt har feber så blir det hemmahäng med henne imorgon igen. Kanske lite "vobbande" men mest vabb, ska passa på att mysa medans hon vill :).
#1 - Anonym

Fint vardagsrum men har ni funderat på att byta soffbord? Ser lite tungt och murrigt ut med kistan (?) skulle va så snyggt med ljusare och luftigare! :)

Svar: Precis så tänker jag med! Ska bara få med sambon på det spåret också :)
Skattkistan