Skattkistan

Det där med nyårslöften 2017
Jag är inget vidare på det där med nyårslöften. Jag tycker inte att det där med att hajpa som en tok på gymmet i ett par veckor samtidigt som man enbart äter grönkål och dricker proteindryck (även om jag seriöst skulle kunna leva rätt länge bara på kål olika former :) ). Nä att göra sunda val året runt känns som en bättre väg. Och det kan ju appliceras på det mesta; mat, träning, jobb osv. 
 
Trots att jag inte är så mycket för det där med löften så har jag ändå gjort en liten lista med mål och önskningar för 2017. Och håll i er, det är högt och lågt.
  • Jag ska stå upp mer på jobbet! Jag kommer att lägga in en påminnelse i min kalender varje dag som påminner mig om detta. Har dessutom fått med mig P på detta så vi får hjälpas åt att påminna varandra.
  • Jag vill springa en mil snabbare än jag gjort tidigare. Mitt mål är att nå under 52.30 minuter!
  • Mitt och Jennys företag ska under året nå en miljon kronor i omsättning - big thing.
  • Jag ska lära mig att laga mer vegetarisk mat. 
  • Jag vill kunna sitta i fönstersmygen på vår övervåning och blicka ut över sjön genom fönstret i vår nya kupa. Gärna med en brasa brinnandes i kaminen bredvid.
  • Jag vill bli bättre på att göra mig av med onödiga prylar och bråte. 2017 ska bli året då det rensas ut!
  • Jag vill lära mig massor av nytt på jobbet. Vilket jag verkligen känner att jag har möjlighet att göra i och med min nya roll. Så himla kul!
  • Jag vill se båda mina tjejer göra plogsvängar i skidbacken i vår. Undra om det är för mycket begärt med en galen tvååring :).
  • Jag hoppas att jag och mina nära och kära får vara friska och glada även under 2017. Hälsan är verkligen allt!
Har ni några nyårslöften?

 

Jag hoppas att mina nya löparskor ska hjälpa mig att bli lite extra snabb i fötterna i år.