Skattkistan

När det inte blir som man planerat.
Alltså. Livet kommer emellan mig och mina blogginlägg :). Igår såg jag framför hur jag skulle ha en lugn och skön kväll i soffan med datorn alldeles själv när barnen somnat och P jobbade över och tränade.
Det började fint med att Disa ville gå och lägga sig efter hon fått sin välling vid sju, men sen somnade hon inte. Alls!
Vi låg först 40 minuter i hennes säng, sen fick vi flytta oss över till min och P's säng för att Billie också behövde sova. Och Billie somnade på tio minuter, men Disa låg vaken och tittade rakt upp i taket... så vid halv nio gav jag upp och lät henne helt enkelt vara uppe med mig. Hon visade inte det minsta tecken på att vara trött och var inte det minsta gnällig utan bara pigg så vi hängde i soffan framför TV:n och hade det mysigt. Till slut slappnade hon av i soffan och somnade. Då var klockan kvart i tio.
Och missförstå mig rätt, det var en mysig kväll, den blev bara inte vad jag hade tänkt mig eller planerat. Och det blev inte något bloggande. Men det fick jag ju till idag istället. Och det där med inställda och förändrade planer är ju vardag med barn, men ändå blir man lika förvånad varje gång...
Ikväll är planen att måla, måla och måla på vår bokhylla. Vi får väl se vad "de som bestämmer" tycker om den planen ;).
 
The boss...
#1 - Mia

Äntligen, längtat efter att du skulle komma åter till bloggen :)

Svar: Tack gulliga du!
Skattkistan