Skattkistan

Nyåret 2016
Nyårsafton firades som vanligt tillsammans med kära vännerna Lina & Mårten o Annica & Tobbe och så våra sex kids. Full fart in i det nya året så att säga, och himla kul!
 
Den här gången var vi bjudna hem till Lina & Mårtens superfina hus och de hade fixat så fint med allt. Vi gör så att det året man ordnar nyåret, då ordnar man allt (förrätt/varmrätt/efterrätt och dricka) vilket innebär att de två åren man är gäst behöver man inte tänka på annat än att få med sig sina familjemedlemmar. Väldigt lyxigt måste jag säga!
 
De har det så himla fint i sitt nya hus! 
 
Och dukningen var tjusig med silverbestick och allt!
 
Lite försnacks innan förrätten...
 
och lite till. 
 
Kvällens meny!
 
Fina kräftor till förrätt. Vi har nog aldrig gratinerat havskräftor - måste vi göra en kväll framåt!
 
Kidsen hade eget bord och egen meny. Lasagne! Gick hem hos dem allihop.
 
Ja ni ser ju :)
 
Hej hej Petter!
 
Och här har ni mig och Tobbe :)
 
Huvudrätter in the making.
 
Fint som snus och smakade likaså :)
 
När maten var i magarna skulle det jämföras... ja magar alltså!
 
Sen kollades det på pappor som tände småraketer genom fönsterna.
 
Desserten var fantastiskt god. Gjord av mascarponeost, vit choklad & grädde. Med egenkokta hjortron.
 
Vi hade länge fint sällskap vid bordet av denna donnan som höll sig vaken ända till 23...
 
Det bjöds på djupa diskussioner...
 
Så glad för dessa vänner! Här har vi min kära vän (och kollega!) Annica ♥.
 
Alldeles precis innan tolvslaget så spelade Lina fint för oss på sitt piano. Happy New Year! Tänk om en kunnat spela något ;).
 
Gott Nytt År kära vänner!
Tack för att ni läser, gillar & kommenterar här på bloggen. Det gör mig så glad! Hoppas ni vill hänga med mig och min familj även under 2017.
 
Jag hoppas kunna bjuda på en liten lista om det gångna året imorgon så att vi liksom på riktigt kan stänga det och lägga fokus framåt :)
 
Kramar Jennie
 
 
#1 - Amanda Jona [SPONTAN]

Alltså åh så fint ni hade det, lät som ett härligt firande :)

Svar: Hej o förlåt för himla sent svar! Det var en riktigt härlig kväll - man borde äta goda middagar med vänner oftare 😊Ha en härlig dag!
Skattkistan

#2 - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Så härligt det ser ut :)

Svar: Ursäkta sent svar, livet kom emellan ☺Vi hade det riktigt härligt - fina middagar for the win 👍🏻Ha en fin dag!
Skattkistan

#3 - Anonym

Gott Nytt och tack för ett fint bloggar 2016! Har gett mig tips och inspiration. Har följt din blogg i snart 5 år av en slump. Tänk va mycket som har hänt på de 5 åren :) ska bli spännande att se vad ni tar er för 2017. Vlogg? :)
Har det gott!

Svar: Tack snälla för din fina kommentar o förlåt att svaret dröjt så! Jätteglad för att ni tittat in här hos mig och följer vår vardag, det glädjer mig mycket! Ser fram emot ett riktigt bra 2017 som fhv blir lite "bättre" bloggmässigt också 😊. kram o tack för att du läser!
Skattkistan