Skattkistan

Att ha en femåring i huset.
I helgen har vi firat världens bästa lilla Billie som blir fem år idag. Herregud fem år. Min lilla skrikiga bebis som jag aldrig trodde skulle bli stor kan numera både skriva mitt och hennes namn, har sovit över första gången hos en kompis, tjatar som en galning om hål i öronen, övar på att cykla utan stödhjul men har inte riktigt tålamodet (undra vart det kommer ifrån! ;)) och äter som en häst. Tror minsann att hon växer så det knakar också för ont i ben och armar har hon ofta när hon ska gå och sova. 
 
Hon är världens goaste lilla tjej och jag är så stolt över henne och hennes lillasyster. Olika som äpple och päron och ändå så underbara bägge två. 
 
Nu ska jag sluta gråta och visa lite hur vi har firat Billie i dagarna två ♥.
 
Vi inledde lördagsförmiddagen med barnkalas. 14 barn totalt, dansstopp, fritt hopp och lek, grillad korv och så glass. 
 
För att inte tala om den obligatoriska paketöppningen. Så roligt att få öppna paket från alla sina vänner!
Kalasets yngsta deltagare, lilla Line. Fyra veckor gammal och alldeles alldeles underbar!
Snurr på flaskan för att se vems paket som skulle öppnas härnäst. 
Pirriga kids får instruktioner inför skattjakt. 
Nyvaken och nybliven femåring imorse ♥.
Mina fina tjejer.
Obligatoriska födelsedagsbrickan. 
Och en lillasyster som också vill öppna paket...
Sen blev det eftermiddag och kalasdags igen. Tur för denna mamman att lillasyster Lina (moster) var på plats och kunde rädda frisyren som verkligen sett sina bättre dagar. Snart hinner jag nog med ett frisörbesök :)..
Kände mig allmänt fin i mitt nya linne från Zara och en gammal favoritkjol från Lindex.
Och med den här lilla "accessoaren" blir hela livet så himla fint. Älskar henne så mycket!!
Lilla kusin Abbe var småblyg men farbror och farfar var gärna med på kort :)
Farmor också. Disa var nyvaken och lite blyg.
Jag och mina fina svägerskor!
Och så lilla Noomi ♥.
Farbror Erik kollade in konstruktionen på vårt plank och nog ganska nöjd :) (snickar-farbror!).
 
Tråkigt att behöva vänta på att få öppna sina paket. Men så många och fina hon fick!.
Och så slutligen en liten tjej som bli sjungd för och som får blåsa ut fem hela ljus i tårtan. En stor dag, både för Billie och för hennes föräldrar.
 
Tack alla fina som grattat henne i helgen ♥.