Skattkistan

Den där träningen.
Det var länge sedan jag skrev något om min träning. Jag vet inte om ni minns det, men i början av november började jag träna på ett nytt ställe i stan. Jag har mer eller mindre alltid tränat, men sedan jag slutade spela fotboll för sisådär tio år sedan så har det varit halvt utan något direkt mål. Om man inte räknar Göteborgsvarvet som ett mål då ;). Men hur som helst, styrketräningen var helt och hållet något jag gjorde utan tanke. Annat är det nu.
 
I tre månader har jag tränat hos Betty på B-Room och mitt mål har hela tiden varit att bli ett starkare jag. Gärna så att det syns litegrann. Jag är inte riktigt där ännu, men en bit på väg. Jag minns att jag berättade att jag efter ca en månads träning gått från att klara 4 till att klara 14 djupa armhävningar. Idag skulle jag nog kunna göra ytterligare några fler, men nu känns inte det lika viktigt längre. Nästa mål är att orka med att lyfta min egen kroppsvikt och göra en riktig pull-up/chins. Det är något jag tänkt att jag skulle vilja orka göra någon gång, men det har kännts långt borta, men inte tillräckligt långt borta längre. Jag ska minsann! Lovar att visa er en dag :).
 
Nu ska jag bara be min kära PT att hjälpa mig med övningar så att detta blir möjligt. O fram tills dess... så tror jag att jag surfar lite snygga träningskläder. Allt, träna inkluderat, blir ju så mycket roligare om man känner sig fin.
 
 
 
 
#1 - Anna

Håller helt med! Nya kläder så känns det lite lättare! :)

Svar: Mycket lättare :)
Skattkistan

#2 - Jonna

Känner igen mig så mycket. Efter att man slutade med fotbollen (fem år sedan) så har man helt tappat det med träning..
Men nu jäklar har jag med börjat! Jag ska bli stark! :)

Heja dig!
Kram!

Svar: Låter bra det Jonna! Heja dig med :) kram!
Skattkistan