Skattkistan

Vabb-torsdag.
 
Idag har jag varit hemma och vabbat med en halvkrasslig Billie. Hon hade lite feber igår kväll när hon vaknade till av att hon hade ont i halsen när hon hostade, så det fick bli att hålla henne hemma trots att hon var betydligt piggare och mindre rosslig idag. 
 
Tråkigt nog så hade de maskerad-disco på förskolan idag, något som Billie sett fram emot länge. Men en-feberfri-dag-regeln är till för att följas så vi fick göra oss en egen maskerad & det slutade med att hon plockade på sig lite av varje. Det blir ju gärna bäst då :). Sen tog vi en tur in till stan där vi skulle "panta" ett gäng gamla mobiltelefoner. Det återstår att se om vi får något för dem...
Vi svängde även förbi Petters jobb och mitt och där fick Billie bjuda våra kollegor på lite omvänt "bus-eller-godis" - dvs hon bjöd dem på godis.
 
Resten av dagen har vi bara soffmyst & pysslat. Galet vad man kan snöa in sig på pyssel. I eftermiddag har jag säkert lagt två timmar på en jäkla pärlplatta :). Nu är den iallafall klar och jag funderar på om det börjar bli dags att plocka upp stickintresset igen. Ska söka stickmönster tror jag minsann...
 
Vi har ju förresten firat Petter också, det är hans födelsedag idag. Det firade vi med frukost på sängen och paket i förmiddags. Ikväll blev det god ryggbiff, ugnsbakad vitkål med citron och smör och lite ugnsgrönsaker. Smarrigt!. Kål alltså ♥.
 
Imorgon blir det jobb igen och jag börjar morgonen med träning på IK - bästa starten!
Trevlig kväll på er.
 
Vår alldeles egna prinsessan Sophia-fladdermus-katt :).