Skattkistan

Det där med att äta bra och varierat.
Att äta bra och varierat, det låter fint men är ju inte alltid helt lätt att leva efter. När man först varit på en lång och härlig semester och sedan kommer hem till den mysigaste och matigaste månaden på hela året - december. Ja då är det lätt att det blir "lite för mycket av det goda". Speciellt om man gillar att baka/koka och att äta sina alster som jag gör :).
Så i början på det nya året så började jag själv äta lite efter "viktväktartänket" som jag lite kommer ihåg sedan tidigare år då jag varit medlem. Men det blev lite halvhjärtat gjort... så när jag på alla hjärtans dag fick ett erbjudande om tre månaders medlemsskap hos Viktväktarna till halva priset så hoppade jag på. 
Inte så mycket för att gå ner i vikt som tidigare, utan snarare för att jag vet att Viktväktarna och deras tänk passar mig. Inget är förbjudet och allt är tillåtet, men inte alltid. Man får en given "plånbok" med poäng och allt man äter "kostar" mer eller mindre (vissa saker "kostar ingenting). När poängen är slut, ja då är de det. Om man inte vill "jobba" extra och tjäna ihop extra poäng genom träning. Jag gillar verkligen tänket! Så nu kör jag detta ett tag tills jag känner att jag har koll på läget igen.
Jag har snart genomfört min första vecka och så här långt känns det himla bra. Jag har hållt mig till de givna poängen och la veckobonusen den här veckan till stor del på bubbel under en kväll med tjejerna in fredags. Så värt det!
Målet med denna "satsning" är som jag skrev att få en ändring i mattänket snarare än ren viktnedgång. Dock vet jag att en ökad medvetenhet kommer att innebära viktnedgång samt att jag tightar till mig - och det har jag noll och ingenting emot :).
 
På onsdag är det dags att kliva upp på vågen en första gång och se vad som hänt. Jag lovar att berätta för er hur det gick :).
Förresten! Tipsa mig gärna om vad ni brukar ha i era smoothies. Jag fick en grym smoothiemaker i julklapp och just smoothies är ju ett väldigt nyttigt och gott mellanmål.
 
Nyttigt kan ju faktiskt vara är ju faktiskt himla gott också!
#1 - Sofi

Hade oxå tänkt hoppa på 3 månader för halva priset, men brukar komma nåt sånt mer erbjudande i mars, så hoppas pp det! Tänkte börja efter min födelsedag! 😘

Svar: Tjoho! Men nu kör ju du magsjuka istället, det brukar ju leda till viss avhållsamhet från onyttigheter... och allt annat med för den delen ;) Puss!
Skattkistan

#2 - Mari

Tipsa om smoothiemaskinen. Måste ha en! 😊

Svar: Ska visa! Det är en riktig värsting ☺
Skattkistan

#3 - Sofi

Jo förvisso men det brukar inte va så lång hållbarhet (som tur är) på det! 😉

Svar: Hehe, nä 😬
Skattkistan

#4 - Therese

Jag signade upp mig idag!👍✌️ Du KAN väl dela med dig av recept och points?? 🙏🙏🙏

Svar: Vad kul! Det ska jag 😊Heja heja!
Skattkistan