Skattkistan

photo a day - breakfast




Dags för dag nummer två i photo a day-utmaningen & temat för dagen är breakfast/frukost. Dagens frukost blev inte riktigt som de frukostar vi brukar äta, men himlans bra & härlig. Vi möttes upp med P's båda bröder & flickvän på en äng förbi vilken en av sträckorna i Sydsvenska Rallyt gick.

Jag hade bakat kalljästa baguetter & Magnus o Moa hade med sig pålägg. Till detta drack vi juice och kaffe. Tyvärr blev mjölken jag hade med mig lite halvsur så efter en mun av mitt kaffe fick det hällas ut. Note-to-self, hitta en liten tillbringare som kan hållas kyld i picknick-korgen!

Underbart att äta frukost utomhus. Mer sol & möjlighet att göra det tack :).

Mina andra bidrag i utmaningen hittar du här: 1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood, 11. Where you sleep, 12. Close-up, 13. In your bag, 14. Something you're reading, 15. Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.
#1 - Zandra

Tupperwares minitillbringare är oslagbar till kaffemjölken! Ett tips bara :)

#2 - Karin

Vad himla mysigt!

#3 - Jennie

Zandra: Är det en sån där med plupp ovanpå som man trycker på du menar? Tänker dock på kylanordning också, men man får kanske ändå släpa på kylväska :)



Karin: Sverige när det är som bäst :)

#4 - Johanna

Åh så mysigt med picknick!!

#5 - Jennie

Johanna: Supermysigt :)

#6 - Mickan

Vilken underbar frukost! Frukost brukar ju vara underbar men den här var lite extra underbar förstår jag:) Utomhus och i sol:) Kram